Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Har lige anskaffet mig et stk samsung 55f9005 men synes godt nok billedet flimrer meget ved hurtige bevægelser. Er der nogle gode råd til hvad jeg skal rode rundt i for at få det væk?

Håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe en novice
Af S_ren79
Kan det virkelig passe at et sprit nyt tv i topklassen ik kan "følge med" på den front? Kan du sige hvilke indstillinger jeg skal slå fra?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv i dag er designet til at ændre billedet på alle mulige måder. Lægge ekstra skarphed i billedet, forsøge at glatte billeder ud osv. Problemet er blot, at det gør mere skade end gavn.

Prøv at slå Motion Plus fra i billedmenuen. Ud fra din beskrivelse, så tror jeg det vil løse problemet.
Af S_ren79
Det prøver jeg lige senere idag og så får i en melding. Standard billedet så også helt kunstig ud men det hjalp en guide herinde fra med. Håber jeg får det på plads
Af S_ren79
Jeg har nu arbejdet lidt med motionflow og det er blevet bedre. Men især på netflix er der stadig problemer
Af JesperAndersen
Som tidl skrevet; har du slået ALLE ("forbedrende") billed indstilinger fra ?
Af S_ren79
Langt fra sikker. Jeg er rookie i denne tv verden
Mon ikke det beror på kilden, altså den pågældende film, eller det pågældende tv-program.

Billedet på mit Tv kan også have tendens til at flimrer lidt uanset om Motion Plus er sat til Tydelig eller Fra, alt efter programmet man ser.

Det er langtfra alle film/udsendelser der vises, der er i bedste billedkvalitet, og det kan tydeligt ses på nutidens fjernsyne.

Nogle film på Netflix kan godt "flimre" mere end andre, men det gør de også på almindeligt Tv.
Så jeg tror bare, at du ser den billedkvalitet, eller mangel på samme mere tydeligt nu end på dit tidligere Tv
Af JesperAndersen
- jeg forstår at det er ved bevægelser i billedet, ikke flimmer som mitri skriver om, at der er problemet ?
Gå ind i "Billedindstillinger", og sæt alt til "FRA" ( bla. digitalt støjfilter, MPEG støjfilter, motion judder mm)
Af S_ren79
Tror du har fat i noget af det rigtige. Har oplevet det rigtig meget på netflix og faktisk ik på alm antenne længere
Af mitri
JesperAndersen skrev:- jeg forstår at det er ved bevægelser i billedet, ikke flimmer som mitri skriver om, at der er problemet ?
Gå ind i "Billedindstillinger", og sæt alt til "FRA" ( bla. digitalt støjfilter, MPEG støjfilter, motion judder mm)
Beklager hvis jeg har udtrykt mig uklart, men det har blot været for at bruge s_ren79 egne ord.
jeg ved godt det er flimren ved bevægelser, der er tale om, og det er også det jeg har kommenteret på.

Men til s_ren79 vil jeg sige, at du skal vide at de indstillinger du laver kan du enten gemme så de gælder alle "indgangs" kilder eller den "aktuelle" kilde.
Det kan være derfor du oplever at det nu er næsten forsvundet på almindelige udsendelser, og ikke på Netflix.
Har selv dette problem på mit tv.

Har slået alt fra og kaliberet det.. intet har hjulpet..

Sad for sjov og se Ice truckers på DR3 HD.. Billedet er rigtig fint og godt, men så snart de filmer fra siden hvor man kan se lastbilerne køre hakker det som et 50HZ tv, og har nu oplevet det flere gange på forskellige udsendelser.. Har det bedste antennekabel som kan købes for penge, og problemet var ikke eksiterne på mit gamle philips 7000 serie..

Kan det virkelig være rigtigt?? at købe så et dyrt tv, men som ikke kan vise bevægelser..