Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Jeg er selv ejer af et LG 37L1BR, Det hænger i stuen og er forbundet med en opensource HTPC. Jeg valgte den da den supportere 1:1 pixelmapping, og det virker bare selv her over 1år efter!

Nu er jeg på udkig efter et TV til mine forældre da mit LG har overbevidst mig om at LCD TV er rigeligt modne til mainstream markedet. Jeg har rimeligt forstand på teknologien og nu hvor jeg er tilbage i junglen kan jeg se det stadigt er en yderst rodet affære.

Der er stadigt ingen ordentlige information omkring de forskellige mærkers support for 1:1 pixelmapping der for mig en åbenlys funktion desuden er alle de PM lister jeg kan finde forældede!

Det er jo ikke vigtigt for mine forældre men jeg fatter simpelthen ikke hvorfor fabrikanterne ikke understøtter 1:1 når HTPC til andet en film visning er en åbenlys del af den digitale fremtid!

Desuden så mener jeg heller ikke 1:1 pixelmapping er en selvfølge på 1920*1080 paneler så selvom 1366*768 skæve opløsning ryger ud garanterer det vel ikke at 1:1 pixelmapping bliver standard.
Af Notional
Helt enig; det undrer mig meget, at fabrikanterne ikke fokuserert mere på 1:1 PM, når de nye HD filmformater understøtter det.

Du kan som sagt prøve at se nogen af de lister igennem, der er rundt omkring. Udover det ser det ud til at Toshibas X3030 serie understøtter 1:1PM. Indstillingen til dette er der, hvor man normalt styrer om det skal være widescreen eller 4:3. De kalder det "Exact Scan". Tv'et udfører efter sigende også en rigtig god 3:2 pulldown, så interlaced 1080 korrekt laves om til 1080p. Det understøtter dog 1080p@24fps.

Jeg vil personligt ikke købe et tv, der ikke er 1920x1080p@24fps og understøtter 1:1PM. Det gør Toshibas nye X serie.