Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey..

Jeg har kig på de her to skærme.
Nogle der har erfaring med dem?
Er Sony tv'et 2000 mere værd end Panasonic?
Det betyder intet for mig at der ikke er 3D i det fra Panasonic.

Eller er det et helt 3. jeg skal kigge efter?

På forhånd tak.
Det er gode fjernsyn begge to.
Panasonic er kendt for at virkelig godt sortniveau, men dog meget begrænsede betragtningsvinkler. Hvor at sony skærmene er lidt den anden vej. Begge har dog stadig afsindigt godt sortniveau for prisklassen.

At sætte en Sony 8xxB-model mod en panasonic E6 er måske ikke 100% retfærdigt.
Hvis du skal tage en sony er det mest logiske valg nok den nye 48W605B, eller den netop udgåede 50W656A.
Sony 48W605B er ganske godt rost. Pga. bagbelyst LED istedet for sidebelyst, har den meget lidt backlightbleeding og dirty screen. Til gengæld er den tykkere, og dens indbyggede basreflekshøjtalere hjælper den heller ikke til at blive tyndere. Tilgengæld er det nok også det fjernsyn der har den bedste lyd i prisklassen. (hvilket faktisk gælder de fleste sony-skærme)
605B har også rigtig fint sortniveau, og ja så får du den seneste software.

Der er også kommet en 50W705B som reelt er en 805B uden 3D, eller som flere nævner, et nyt navn til en 50W656A men med 2014-software.
red_martians skrev:Det er gode fjernsyn begge to.
Panasonic er kendt for at virkelig godt sortniveau, men dog meget begrænsede betragtningsvinkler. Hvor at sony skærmene er lidt den anden vej. Begge har dog stadig afsindigt godt sortniveau for prisklassen.

At sætte en Sony 8xxB-model mod en panasonic E6 er måske ikke 100% retfærdigt.
Hvis du skal tage en sony er det mest logiske valg nok den nye 48W605B, eller den netop udgåede 50W656A.
Sony 48W605B er ganske godt rost. Pga. bagbelyst LED istedet for sidebelyst, har den meget lidt backlightbleeding og dirty screen. Til gengæld er den tykkere, og dens indbyggede basreflekshøjtalere hjælper den heller ikke til at blive tyndere. Tilgengæld er det nok også det fjernsyn der har den bedste lyd i prisklassen. (hvilket faktisk gælder de fleste sony-skærme)
605B har også rigtig fint sortniveau, og ja så får du den seneste software.

Der er også kommet en 50W705B som reelt er en 805B uden 3D, eller som flere nævner, et nyt navn til en 50W656A men med 2014-software.
Af ShooterDK
Jeg har 50" W805B og jeg er yderst tilfreds. Jeg købte det på bilka.dk til 7499 kroner. :)

+
Sort niveau
Billedkvalitet
Design (Min mening)
Lavt input lag (til spil)

-
Lidt lang opstart tid fra slukket (langt mindre fra standby)
Betragningvinkler (Jeg mener dog, de er bedre, end det man læser på nettet)
3D (Aktiv 3d, men med ulemperne fra passiv 3d, bl.a. halvering af opløsning)

Det er mine indtryk efter 4 dage med dyret.

Spørg hvis du vil vide noget. ;)