24. apr 2014, 12:09
#199746
IngenKanalAdgang.JPG (261.11 KiB) Vist 52891 gange
Har du en Panasonic Plasma af VT serien, skal du ikke regne med den er kompatibel med Danmarks største kabel TV udbyder – Yousee. Den kan ikke korrekt dekode sendesignalet fra Yousee, hvis man har installeret en CAM-modul med tilhørende Yousee-kort. Man vil få fejl pop-up beskeder på flere kanaler med 10 sekunders mellemrum på almindelige ikke betalingskanaler som e.g. DR-K, DR Ultra, etc.. I beskeden stor der:
Adgang til Viaccess
Besked
Du har ikke adgang til Program
Man kan kvittere med <OK>-knappen på fjernbetjeningen, men beskeden vender tilbage efter 10 sekunder. Selvom fjernsynet er certificeret til at være ”Yousee -godkendt”, er den ikke kompatibel med Yousee-signalet. Årsagen er at Panasonic har released deres fjernsyn med defekt software, som ikke er blevet gennemtestet.
Det har været en 5 mdr. lang kamp med Panasonic Danmark. Mit fjernsyn, en Panasonic Plasma TXP55VT60Y, har fejlet siden dag ét. Jeg har lavede utallige telefonopkald til Panasonic Danmarks support-site, men desværre til ingen nytte. Den eneste support de leverer, er ”Bruger Manual” support. Man bliver vejledt med alle mulige indstillinger og genskanning af kanalerne. Når det ikke lykkedes at løse problemet, sætter de straks skylden på Yousees sendesignal, CAM-modul eller kort. Jeg har skiftet CAM-modulet 3 gange og Yousee-kort 3 gange. Har kontaktet CAM-modulproducenten og fik tilsendt et alternativt modul. Men ingen af disse tiltag hjalp. Bagefter, fik jeg tilkaldt og betalt Yousee-teknikerne til at bringe deres avancerede udstyr til at måle sendesignalet og fik bekræftet, at den er fejlfri. I hele forløbet har jeg gentagne gange været i kontakt med Panasonic-support, bedt dem om at eskalere problemet op i deres system, og tilbudt at invitere deres tekniker hjem, så de kan lære noget af deres produkt, men Panasonic Danmark viste ingen interesse. Heldigvis er der en købelov i Danmark, så jeg sendte fjernsynet retur til forhandleren. Den blev sendt til reparation 2 gange, hvor hele indmaden blev skiftet ud, uden det hjalp noget. Til sidst gik det op for teknikerne, at der var noget galt med softwaren, da der begyndt at komme andre Panasonic Plasma med det samme problem. Teknikerne tog så kontakt med Panasonic, som indrømmede, at der er fejl med deres software. De har så lovede at undersøge software-fejlen, men d.d. er der ikke kommet nogen løsning.
Jeg har valgt at ophæve købet og få pengene retur. Dette er sidste gang, jeg vælger at købe et Panasonic fjernsyn på grund af denne erfaring. Indtil d.d. har jeg ikke fået nogen indrømmelser fra Panasonic Danmark i mine telefonsamtaler. Det sker kun på højt plan, når de bliver presset af forhandleren eller teknikeren.
Adgang til Viaccess
Besked
Du har ikke adgang til Program
Man kan kvittere med <OK>-knappen på fjernbetjeningen, men beskeden vender tilbage efter 10 sekunder. Selvom fjernsynet er certificeret til at være ”Yousee -godkendt”, er den ikke kompatibel med Yousee-signalet. Årsagen er at Panasonic har released deres fjernsyn med defekt software, som ikke er blevet gennemtestet.
Det har været en 5 mdr. lang kamp med Panasonic Danmark. Mit fjernsyn, en Panasonic Plasma TXP55VT60Y, har fejlet siden dag ét. Jeg har lavede utallige telefonopkald til Panasonic Danmarks support-site, men desværre til ingen nytte. Den eneste support de leverer, er ”Bruger Manual” support. Man bliver vejledt med alle mulige indstillinger og genskanning af kanalerne. Når det ikke lykkedes at løse problemet, sætter de straks skylden på Yousees sendesignal, CAM-modul eller kort. Jeg har skiftet CAM-modulet 3 gange og Yousee-kort 3 gange. Har kontaktet CAM-modulproducenten og fik tilsendt et alternativt modul. Men ingen af disse tiltag hjalp. Bagefter, fik jeg tilkaldt og betalt Yousee-teknikerne til at bringe deres avancerede udstyr til at måle sendesignalet og fik bekræftet, at den er fejlfri. I hele forløbet har jeg gentagne gange været i kontakt med Panasonic-support, bedt dem om at eskalere problemet op i deres system, og tilbudt at invitere deres tekniker hjem, så de kan lære noget af deres produkt, men Panasonic Danmark viste ingen interesse. Heldigvis er der en købelov i Danmark, så jeg sendte fjernsynet retur til forhandleren. Den blev sendt til reparation 2 gange, hvor hele indmaden blev skiftet ud, uden det hjalp noget. Til sidst gik det op for teknikerne, at der var noget galt med softwaren, da der begyndt at komme andre Panasonic Plasma med det samme problem. Teknikerne tog så kontakt med Panasonic, som indrømmede, at der er fejl med deres software. De har så lovede at undersøge software-fejlen, men d.d. er der ikke kommet nogen løsning.
Jeg har valgt at ophæve købet og få pengene retur. Dette er sidste gang, jeg vælger at købe et Panasonic fjernsyn på grund af denne erfaring. Indtil d.d. har jeg ikke fået nogen indrømmelser fra Panasonic Danmark i mine telefonsamtaler. Det sker kun på højt plan, når de bliver presset af forhandleren eller teknikeren.
Vedhæftede filer
Senest rettet af Just23 24. apr 2014, 23:43, rettet i alt 1 gang.