Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Norre
Hey herinde :)

Så fik jeg oprettet en profil herinde :P

Jeg er ude og søge efter et nyt fjernsyn og er blevet godt og grundigt forvirret, efter at have forsøgt finde et tv selv. Har søgt en del her inde og mange anbefaler et Toshiba C3030D eller C3000P. Dette ser også ud til at være et godt tv, men er i tvivl om det opfylder mine krav.

Jeg er på udkig efter et tv som skal kunne følgende:

PC-TV, da jeg regner med at kunne spille/se film, med den bærbare på tv'et, der er DVI udgang med HDCP support på lappen. Her tænker jeg på, at der helst ikke skal være over/underscan, samt kvaliteten af det der kommer ud på skræmen skal være god. Samtidig må den godt kunne være god til en XBOX 360.

Se film, her tænkes på DVD og andet lir i denne stil (HD-DVD/Blueray, når der engang bliver penge til en sådan afspiller)

Se fjernsyn gennem kabel (Stofa), her tænkes på at tv'et skal have en god signalmodtagelse, så det kan godtgøre skiftet fra CRT til LCD uden stor forringelse af billedekvalitet.

Af andre krav, ser jeg gerne at det har mindst 2 HDMI indgange og vil da også gerne have DVI, selvom det godt kan konveteres gennem HDMI.

Har ingen anelse om, hvad jeg skal kigge efter, efter jeg bare bliver forvirret jo mere jeg læser.

Endvidre må skærmen gerne ligge i en 6-7000 kr klassen, budgetet kan dog strækkes lidt, hvis man får noget meget bedre for en lidt højere pris. Lige for at nævne det, er ikke meget for at skulle have et plasma tv, da det med fastbrænding afskrækker mig.

Nogle skærme der kan anbefales??
Af Norre
Nu har jeg haft kigget lidt videre og har fundet et par skræme der er tiltalende. Det drejer sig om:

Toshiba C3030D/C3000P

Samsung LE32R8 (nogen forskel på 86/87/88?) serien

Men hvad med Phillips, er det noget der er værd at kigge på, eller er der andre gode skærme man skal tage et kig på? Og hvilken af Samsung eller Toshiba er mest værd at smide penge i? :)
Af M-Sniper
Hej Norre

hmmm. det var da nogle krav. nå lad mig starte med et af punkterne...

tilslutning af bærbar med dvi. det er jo sjældent at en bærbar har dvi udgang, somregl har di vga. på mac og den store dell, har jeg set dvi. hvilke kan godt være du har. :)

jeg tror ikke du skal være bange for kvaliteten af skærmen på f.eks. hd-dvd, blueray eller Xbox'en, for hvis den er god til normal tv signal, er de andre signaltyber bedre og derfor vil den vise det godt.
der er da også forskel på visning af HD signal, me generalt set, er tv billedet godt, så er hd signale bedre :)

du siger du har stofa? har di deres boks??, for hvis du ikke har vil du få et bedre signal fra en digital boks, end den analoge igennem kablet. 8det må du overveje)

6-7K med kravvet om et godt billed på analog, kan være du skal overveje, da de gode skærme til analog ligger over 10k efter min mening, man kan dog få enkelte som er akseptabel.

et af de skærme som jeg synes om er, philips 32pfl7332/32pfl7562D.

LG 32lb2r (god skærm til prisen9 kigget under hifiprsier

Hitachi 32LD8600 (har dog kun 1 HDMI)
Hitachi 32LD9700 (super skærm har vundet test over philips og de andre top skærme i Eksrabladet)

Tror også Sharp LC 32RD1E er ok. har dog ikke set den fuld ud.

De to toshiba modeller kender jeg ikke så meget, men ved at toshiba laver ok skærme bare det ikke er W modellen :)

hvis det skal være samsung, så skal det være de nye modeller som du selv nævner, de får ok omtale i div. forums, de eldre samsung er jeg ikke imponeret over.

håber det har hjulpet, nogle gange forvirre det mere sorry.... O_O
Af Norre
Har godt nok ingen digitalboks, men har da overvejet om en sådan skal anskaffes sammen med nyt tv. Det jeg mente med "godt" billede, var sådan set bare, at det er tåleligt at se på når der køres analog :) altså det ikke er vildt grynet eller pixelleret, sådan som man ser mange skærme er når de står hos forhandleren :)

Jeg vil prøve tage et kig på de skærme du nævner, så jeg siger tak ;)
Af MikkelU
Norre skrev: Samsung LE32R8 (nogen forskel på 86/87/88?) serien
Der er INGEN forskel udover designet.
Af MikkelU
M-Sniper skrev: et af de skærme som jeg synes om er, philips 32pfl7332/32pfl7562D.
Ser interresant ud, hvad er forskellen på disse 2 modeller? Og omtalen?
Af Norre
Jeg var inde i Hifiklubben og kigge en smut idag, hvor jeg fik kigget på samsung skærmen, som faktisk må siges at have et godt billede, fik desværre ikke set den med analog signal, men med hdmi var det faktisk et godt billede, dog havde den ikke så mange detaljer i de sorte nuancer som et af deres Loewe tv der var over dobbelt så dyrt :P Men må siges at være okay til prisen (dog ikke de 10 k som de ville have for det derinde)

Fik også set på et Sharp de havde, LC-32RA1E, hvilket faktisk også havde et flot billede, med en god sort og faktisk også havde nogle gode mørke nuancer, dog syntes jeg samsung havde lidt bedre/pænere farver en Sharp'en. Dog var Sharp'en okay til analog (fik set tv2 på analog) dog var det så også 2.500 billigere.

Var så også en smut forbi Sunaudio i Aalborg, de kunne give Samsung'en godt nok R89, med vægophæng til 8900, så det var da lige en tusse sparet.

Har endnu ikke haft mulighed for at se Toshibaen eller nogle af de andre skærme, men indtil videre hælder jeg stadig mest til Samsung.