Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen,

Ja kort og godt - jeg skal have nyt TV til min stue og har foreløbigt kigget på disse 2 muligheder:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... l-55w807as

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue55f8005

Jeg ønsker et pænt TV (læs tyndt og veldesignet) med et godt billede - jeg har lagt mig fast på at str. skal være 55-60".

TV'et vil blive brugt primært til at se TV, streame og fra tid til anden en smugle PS3.

Jeg har læst en del frem og tilbage omkring begge fjernsyn - men synes ikke rigtigt jeg bliver klogere - så jeg søger derfor jeres "hands-on" erfaringer med disse.

Jeg vil gerne høre hvad i har af erfaringer med begge fjernsyn - hvad taler for den ene frem for den anden og ikke mindst hvad i "eksperter" ser som svaghederne ved begge.

Hvorfor ville i købe den ene frem for den anden?

Jeg takker og bukker for jeres kyndige råd på forhånd! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Blandt de to, så vil jeg anbefale Samsung tv'et. Det har bedre billedkvalitet, primært pga. den bedre kontrast idet det er baseret på et VA-panel og Sony W8 er baseret på et IPS-panel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
2014 W8 er klart mere interessant, ja. Vi har den på testbænken lige nu, så jeg kan snart fortælle mere :) Den har også VA-panel, ligesom den Samsung du kigger på.
Okay,

Er det noget med at W805, W828 og W829 blot er forskellige modelnumre, som dæker over samme tv, blot så forhandlerne kan forsvare ikke at sætte på tilbud eller matche pris etc.?

Eller er der mere i det end blot det?

For jeg har søgt lidt rundt på nettet og kan se at W828BB kun forhandles i Hifi-Klubben.
Hvor man derimod kan finde W805 i flere andre butikker.

Er jeg helt væk eller blot en smugle forvirret? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er små forskelle på f.eks. MotionFlow (Hz) systemet, men i praksis har det nok ingen betydning. Der er måske også et par designdetaljer, så ja, det er stort set samme tv. Det er et smart trick tv-producenterne er begyndt på så man ikke kan prisammenligne :)
I og med der er forskel. eks motion flow 800 i 828'eren vs motion flow 400 i 805b er det vel reelt nok de har 2 forskellige model navne?

Om der er andre forskelle ved jeg ikke, men tror man skal passe på med at sige at det er lige meget hvilket man køber selvom det da er muligt at det er.
Af troopa85
Men er man så sikker på at panelet og billedekvalitet er 100% identisk ? Kunne da være interessante at få både w805 og w828 i en head2head test og se om der er nogen forskel.
Af amizphy
Rasmus Larsen skrev:Den nye W8 skulle allerede være ude i butikkerne. Den findes i flere varianter, W805, W828 og W829. Ikke de helt store forskelle.
Jeg er lidt forvirret nu! Er w805 en 2014-model med VA-panel eller en 2013-model med IPS-panel? w807 (som jo siges at være den samme som w805) er en 2013-model, ikke?
Er der både en 2013-model (med ISP-panel) og 2014-model (med VA-panel) af w805 eller hvad? :s
Er der både en 2013-model (med ISP-panel) og 2014-model (med VA-panel) af w805 eller hvad?
Jep, der er 2013 modellen 805a og 2014 modellen 805b. Jeg har selv vaklet mellem de 2 mærker, og har været lige så forvirret som dig over alle de forskellige model betegnelser :)