Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej håber der er nogen der kan hjælpe mig. :-)

Jeg sidder og overvejer at købe et UN60F8000BF fra USA. Jeg bor i Grønland og da vi ikke har moms og told kan det betale sig at få et tv sendt fra USA fremfor Danmark. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg vil få problemer med en amerikansk model her eftersom Grønland bruger europæiske standarder.

Jeg erindrer i "gamle" dage at der var en issue med PAL vs NTSC er det stadig tilfældet i dag med moderne tv?

Samtidig er strøm 110V i USA og 220V i Europa og Grønland vil dette være et problem?

Er der nogle andre forskelle jeg skal være opmærksom på inden jeg sender 16.000 kr. til USA?

På forhånd tak

Mvh
Jesper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Strømforsyningen kan med stor sandsynlighed køre både 110V og 220V, men det burde næsten fremgå af Samsungs specifikationer.

Tuneren vil ikke fungere, så her skal du have en tv-boks til tv-kanaler. Men selve app delen skulle da nok fungere ganske problemfrit, med f.eks. Netflix. Jeg kan også forestille mig, at du blot kan skifte til dansk Smart Hub og få adgang til de danske tjenester. PAL og NTSC skulle ikke give problemer.
Af jbh_denmark
Rasmus Larsen skrev:Strømforsyningen kan med stor sandsynlighed køre både 110V og 220V, men det burde næsten fremgå af Samsungs specifikationer.

Tuneren vil ikke fungere, så her skal du have en tv-boks til tv-kanaler. Men selve app delen skulle da nok fungere ganske problemfrit, med f.eks. Netflix. Jeg kan også forestille mig, at du blot kan skifte til dansk Smart Hub og få adgang til de danske tjenester. PAL og NTSC skulle ikke give problemer.
Hej Rasmus.

Mange tak for dit svar.

Det eneste jeg kan finde på Samsungs hjemme side er "POWER SUPPLY (V) AC110-120V 60Hz" og dette kunne måske indikere at det kun virker med 110V. Der står ikke noget om strømforsyningen hverken i Spec Sheet'et eller manualen. Såfremt tv'et kun virker med 110V ville man så kunne bruge en sådan til at konvertere strømmen: http://www.ebay.com/itm/110V-to-220V-ST ... 0765696178

I forhold til tv-boksen du omtaler - hvad er det så den skal kunne konvertere til og fra?

Mvh
Jesper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis den kun klarer 110V så skal du have en aktiv omformer på, ja (det er ikke nok med blot en stik-omformer). Men det skulle da være underligt. Jeg synes jeg har hørt om folk der tager tv med fra USA før. Jeg ville nok skrive en mail til Samsung support.

Hvis den kun tager 110V, så husk blot at gøre det fra starten. Ikke noget med at teste via 220V først for så brænder du nok skidtet af :-) Vær også opmærksom på at de aktive omformere ofte hyler en del.

Jamen, tv-boksen er jo blot hvis du vil have tv-kanaler. Du kan ikke sætte antennekablet direkte i et amerikansk tv, da den indbyggede tv-tuner ikke virker til Europa signaler. Hvordan modtager du tv-kanaler i dag?
Af jbh_denmark
Rasmus Larsen skrev:Hvis den kun klarer 110V så skal du have en aktiv omformer på, ja (det er ikke nok med blot en stik-omformer). Men det skulle da være underligt. Jeg synes jeg har hørt om folk der tager tv med fra USA før. Jeg ville nok skrive en mail til Samsung support.

Hvis den kun tager 110V, så husk blot at gøre det fra starten. Ikke noget med at teste via 220V først for så brænder du nok skidtet af :-) Vær også opmærksom på at de aktive omformere ofte hyler en del.

Jamen, tv-boksen er jo blot hvis du vil have tv-kanaler. Du kan ikke sætte antennekablet direkte i et amerikansk tv, da den indbyggede tv-tuner ikke virker til Europa signaler. Hvordan modtager du tv-kanaler i dag?
Alright, så vil jeg kontakte Samsung support og såfremt det kun er 110V finde den mest stille aktive omformer. :-)

Jeg har ikke på nuværende tidspunkt noget tv-signal (bruger Plex og streaming). Men vil gerne have muligheden for at få almindelige tv-kanaler i fremtiden såfremt jeg beslutter mig for det. Nuuk TV som er en af det 2 lokale udbydere sender i DVB-T format, jeg antager at det er det du mener med hvordan jeg modtager signalet? Greenland Television skriver desværre ikke noget om hvordan de levere deres signal. Er det et spørgsmål om at der er forskel på amerikanske og europæiske turnere?

Endnu engang tak for dine svar. :-)