21 apr 2014, 18:09

Hej Flatpanels,
Jeg har et lidt specielt spørgsmål, som jeg dog håber at der sidder en der har svaret på derude.
Situationen er den, at jeg bor i Flensborg (syd for den dansk/tyske grænse), hvor jeg ser dansk fjernsyn gennem kabel-TV. DR1 kører på et analogt signal, mens at TV2 kører digitalt (efter omstillingen i 2012).
Her den sidste uge er TV2 signalet blevet væsentligt forringet og nu direkte ubrugeligt. Det hakker og der er masser af billedefejl. Hvis jeg kigger på signalet, står Signalstyrke = 100, Signalkvalitet = 0, Bitfejl = 2000 (Max).
Min primære skærm: Samsung UE55F7005
Jeg har 2 fjernsyn - begge har samme problem. (Andet Samsung UE32ES6710)
Følgende kanaler har samme symptomer som TV2 Danmark:
RTL, Sat1, Flensburg TV,
Følgende kanaler går 100% igennem (Signalstyrke: 100, Signalkvalitet: 100, Bitfejl = 0):
ProSieben, N24, eurosport, DMAX, Das Erste HD, Das Erste, arte, Sat3
Jeg har selv analyseret mig frem til, at mit Signal ind i huset + videre ud ikke fejler noget, eftersom at 3/4 af kanalerne går 100% igennem.
Det må derfor være en indstilling, (af)kodning eller andet der fejler.
Håber der er nogen herinde der måske kan hjælpe mig?

Jeg har et lidt specielt spørgsmål, som jeg dog håber at der sidder en der har svaret på derude.
Situationen er den, at jeg bor i Flensborg (syd for den dansk/tyske grænse), hvor jeg ser dansk fjernsyn gennem kabel-TV. DR1 kører på et analogt signal, mens at TV2 kører digitalt (efter omstillingen i 2012).
Her den sidste uge er TV2 signalet blevet væsentligt forringet og nu direkte ubrugeligt. Det hakker og der er masser af billedefejl. Hvis jeg kigger på signalet, står Signalstyrke = 100, Signalkvalitet = 0, Bitfejl = 2000 (Max).
Min primære skærm: Samsung UE55F7005
Jeg har 2 fjernsyn - begge har samme problem. (Andet Samsung UE32ES6710)
Følgende kanaler har samme symptomer som TV2 Danmark:
RTL, Sat1, Flensburg TV,
Følgende kanaler går 100% igennem (Signalstyrke: 100, Signalkvalitet: 100, Bitfejl = 0):
ProSieben, N24, eurosport, DMAX, Das Erste HD, Das Erste, arte, Sat3
Jeg har selv analyseret mig frem til, at mit Signal ind i huset + videre ud ikke fejler noget, eftersom at 3/4 af kanalerne går 100% igennem.
Det må derfor være en indstilling, (af)kodning eller andet der fejler.
Håber der er nogen herinde der måske kan hjælpe mig?