Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenFlyvholm
Hejsa,

Jeg er på udkig efter et nyt TV, og har brugt dagevis på at kigge efter modeller - jeg er ikke blevet klogere!

Jeg har et budget på omkring 6-8k, og vil gerne have det bedst mulige TV indenfor den ramme. Dog vil jeg sige at hvis jeg kan spare penge uden at gå ret meget på kompromis, så vil jeg være glad!

Bilka og Føtex har i denne uge tilbud på LG's LA667V, men da den er udsolgt over alt er jeg blevet tilbudt LG LA690V til samme pris, dvs. 5500,-. Vil det være et godt køb? Jeg har læst tests som siger at både konstrast niveau, responstid og hz (50?!) er i den lave ende.

Andre tests siger det er et fint TV.

Er det et ok køb, det er i hvert fald billigt (normal pris er 7500,- på tilbud).
Og kan det passe at det kun er 50hz? Jeg ville tro at det var native 100hz.

på forhånd tak for hjælpen!

VH
Morten
Af janbau
Det er helt samme fladskærm som 667 bare udsende er forskelig 667 er hvid 690 er sort .

Køb den bare det er et 100 ( 400 Hz ) .

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1364811081

Jeg har 47LM 760 T ( 2012 model ) 200 ( 800 Hz ) som jeg er meget glad for , købte i sommer så en lG 39LN575V som er 50 Hz og blev meget positiv overrasket over hvor god den faktisk opdaterer billedet .
Så den leverer et godt billede Så jeg kan klart sige du vil ikke blive skuffet .

Jeg har dog lige solgt min Lg 39LN575V og købt mig en Sony KDL-40W 905A som jo er Sony s Topmodel fra 2013 Den fandt jeg i Bilka til kun 5000 Kr. med en 4 Års Forsikring og det må siges er en meget billig pris som kun var 4300 Kr.

Jeg var faktisk på jagt efter en LG's LA667V i 42 tommer og den laveste pris var ca. 4500 kr. på nettet . Kan købes nu til den pris hos Hifi klubben som rest salg .

Så KØB den du vil ikke blive skuffet og 5500 for et 47 tommer er billig dermed ikke sagt at den kan findes billigere endnu men så skal man jo være Heldig at være på rette sted da der lige pt. findes mange gode tilbud rundt omkring , jeg tror faktisk at marked er ved at være mættet og de nye 2014 modeller er jo på vej . Jeg kan faktisk stadig ikke forstå at Bilka ville sælge Den Sony KDL-40W 905A til den lave pris . ?

Hifi klub tilbud

http://www.hifiklubben.dk/Tilbudstorvet ... mmebiograf
Af M.Madsen
Nu kan jeg ikke lige se om det er 47" du har fået en pris på? Hvis det er, synes jeg det er en virkelig god pris.
Jeg gav 5.999,- for mit for en måned siden og synes at det var en fantastisk pris.
Personligt mener jeg 690 er meget pænere end 667, men det er jo smag og behag :) .
Det irriterer mig lidt at jeg ikke kan få hbbtv til at virke, men det kommer vel en dag ellers er jeg meget glad for det.
En ting til: browseren er heller ikke specielt god, men det betyder ikke så meget for mig.

/Michael
Af MortenFlyvholm
Det er jeg sgu glad for at høre. Synes selv det virkede billigt og jeg blev bare helt rundtosset af alle de (forskellige) anmeldelser online. Det er en 47" jeg kan få, ja.

Features, smart TV osv. betyder ikke så meget for mig alligevel, jeg bruger kun netflix, USB play, og ellers bruger jeg min playstation 4 som afspiller til det hele. Så jeg tror jeg henter en LG i dag og håber jeg bliver glad for den :) Tak
Af janbau
Kan se at Føtex har LG's LA667V i deres tilbudsavis igen .

Bilka har LG LA690V til den høje pris af 7499 kr. Samtidig har de 55LA790 til 7999 kr. ( så bevæger vi os op i deres topmodeller )

Som jeg skrev så skal man virkelig se sig for da priserne virkelig svinger meget .
Af troopa85
55la790w var på tilbud til 8000 kr hos Bilka men er den vist ikke mere, står til 9999.
Af janbau
Den står i deres tilbudsavis om gælder fra Lørdag 12 april til 7999 kr. som må siges at være en god pris
Af troopa85
Ah okay,... jeg kan ihvertfald godt sige god for 55la760w til 8000kr, min ven købte det og det står rigtigt godt. Han har brugt indstillingerne der blev brugt her på siden til testen af 860w som har samme panel, og det er et TV med et super godt billede. Det halter lidt på sort niveauet forhold til andre topmodeller, men for et IPS panel har den et rigtigt godt sort niveau (local dimming på low), det er selvfølgeligt også 2500 kr mere end de 5500kr du har i tankerne, og ved heller ikke om 55" passer dig, men det er i ihvertfald en rigtig god pris.
Af janbau
Ja det er et super fladskærm har selv en 47 Lm 760 fra 2012 med samme panel og det spiller bare .

Har som sagt lige købt et Sony KDL-40W905A topmodel hvor sort niveauet jo er bedre . Men jeg har ikke fået den kalibredret endnu og ikke set så meget på den endnu da den er i soveværelse og det er jo 40 tommer udgaven men jeg synes faktisk at LG står bedre i billedet . Har set en del sport på den . Den skal kalibredres så skal det nok blive super den har jo fået en del priser som Lg LA 667 V jo også har fået .

Skille jeg vælge imellem en 55la790w og en KDL-55W905A til samme pris ville jeg helt sikkert få problemer med at bestemme mig .

Men kan sige en ting Lg Magic Remote er svært at undvære når man først er blevet vandt til det . Især da jeg skal bruge briller for at bruge en alm fjernbetjening som Sonys også selv om der følger en ekstra smart betjening med Sony topmodeler og sider man i et mørk rum Så er det besværligt . Man lærer dog med tiden at bruge den uden at se men her er Lg Magic Remote genial da det er skærmen du bruger som en stor betjening af mange funktioner .
Af MortenFlyvholm
Jeg endte med at købe en 47LA790W.

Bilka og Føtex har tilbud på 667'eren igen denne uge, med da den er udsolgt i hele landen og de ikke får flere, så tilbyder de 690'eren til samme pris. Jeg spurgte så ind til hvad 790'eren kostede, og så fik jeg den til et ekstraordinært tilbud på 6799. Det må jeg sige er forholdsvis lækkert tilbud sammenlignet med andre tilbud på nettet hvor den ligger til omkring 8.000,-

Så jeg er godt tilfreds, nu skal jeg bare ha nøglerne til den nye lejlighed så jeg kan få den smækket op og sat en film på! :)