Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dop
Hej med jer,

Så fik jeg endelig erhvervet mig et sony w905, det er jeg nu meget glad for, lige indtil at jeg skulle have lyden ud af tv'et og over i mine eksterne højtalere. O-O hmmm...

Sagen er at mit forstærker/højtaler system er af ældre dato og ikke har optisk ell hdmi indgange, men dog kun RCA/phono indgang. Hvorfra skal jeg hive lyden og med hvilken type kabel, så hvad pokker gør jeg for at få løst dette problem ??
Jeg tvivler på at det er et setttings problem, har prøvet mange kombinationer.

Ser frem til at høre fra jer, VH
Vedhæftede filer
04-04-2014-20.12.21.jpg
04-04-2014-20.12.21.jpg (210.31 KiB) Vist 3387 gange
Af dop
hi,

er der ikke nogen der har et foreslag til at løse dette (for mig) store problem.

Ser frem til at høre fra en af jer.....

Vh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er heller ikke en garanti at du kan trække lyden ud af scart-stikket på alle inputkilder. Det finder du naturligvis ud af, men jeg ville personligt have nappet D/A converteren. Meld gerne tilbage om det virkede 100%.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DA-converteren i hovedtelefon-stikket er blot ikke den bedste i verden, så lyden vil være mindre optimal fra dette stik.
Af dop
Scart adapteren som Koluda linkede til virker bare 100% perfekt i mit set up, takker for hjælpen fra en nu super happy w9 ejer.

Vh
Af Globulus
Du vil få lipsync-problemer, hvis du benytter SCART-adapteren ved visse billedprofiler.

Prøv at lytte til de indbyggede og de eksterne højttalere på samme tid og du vil høre et ekko - hvilket burde være nok til at fortælle dig, at denne løsning ikke fungerer. Jeg prøvede det selv på min egen W9'er og det var virkelig slemt. Måske du blot ikke har lagt så meget mærke til det hvis(?) du alene har kørt på de eksterne højttalere?

Som andre allerede har skrevet: Hovedtelefonudgangen fungerer også som fast udgang, hvilket kan angives et sted under indstillingerne. Alternativt brug en digital -> analog adapter.

Jeg bruger selv hovedtelefonudgangen fordi den øvrige del af anlægget (specielt højttalerne) alligevel ikke er oppe i en kvalitet hvor jeg kan høre den store forskel på denne udgang og hvad en billig digital -> analog adapter kan levere (har prøvet). Jeg supplerer med de indbyggede højttalere når jeg føler, at jeg har brug for lidt mere "center". Og jeg får ikke noget ekko.