Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Slots
Har set lidt på denne skærm LG L226WTQ-SF, sat op imod HP's W2207 og samsung's SyncMaster 226BW.

Links:

Samsung: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=307883

HP: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=377800

LG: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=377589

(Skal lige tilføjes at jeg leder efter en gamerskærm da det er det den vil blive brugt til 50% af tiden og ellers kontorbrug 35% og film 15%)

HP's og Samgsung's har begge deres for og imod inden for mit behov, så jeg gik igang med at finde en 3. skærm for at se om der ikke var noget der kunne det samme til samme pris ca. og om muligt undgå software til skærmen da både Samsungen og HP'en har deres svagheder her. :((

Efter at have tjekket de forskellige mærker og have besøgt producenters hjemmesider og googlet reviews, fandt jeg at LG's L226WTQ er mere end en god konkurrent når det handler om specs :) , kan dog desværre ikke finde nogle særlige reviews eller omtale der er teknisk nok til at stille mig tilfreds. ::l

Syntes heller ikke at være til at finde her på siden og ville derfor høre om nogen her har nogen kendskab til den eller kender til et godt review/test af den så man kan danne sig et bedre indtryk af den uden at hænge sig formeget i specs'ne, men mere i praksis og ikke teori.
Af JvT
Monitoren bliver diskuteret i denne (ret lange) tråd på Hardforum.com:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1130522

Det skal lige bemærkes at der åbenbart er forskel på de modeller der er/bliver tilgængelige i USA og i Europa. Den amerikanske model har åbenbart et problem med Q modellerne, og det frarådes i stort set den sidste 4. del af tråden at undgå Q modellerne. Men så snakkes der lidt om at der er en forskel på USA og EU modeller, så måske er Q modellen ok alligevel?!

Jeg er også selv interesseret i den omtalte monitor, men jeg kan godt vente på at se nogle flere reviews, især af EU modeller, da der åbenbart er forskel.
Brugeravatar
Af yksa
JvT skrev:og det frarådes i stort set den sidste 4. del af tråden at undgå Q modellerne.
omformulering tak, det lyder i mine øre som det fraråden at undgå Q-modellerne :D

skærmen virker som en god skærm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HVis du tager en søger på: L226WT* her i forum får du andre tråde der handler om samme skærm.
Brugeravatar
Af Slots
Jvt takker for linket, har dog læst hele den tråd :) . Men den siger ikke så meget syns jeg. ;)

Og leder også selv efter reviews af EU-modellen men der er ikke det vilde, de er meget sparsomme informations mæssigt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
"Den"? Hvis du søger på det jeg skrev og ikke på det navn på skærmen du selv skriver, så får du ikke én tråd.
Af MortenLG
Hej Alle

Desværre har L226WTQ ikke rigtig været ude til test endnu, da leveringen ikke har været tilstrækkelig.

Jeg skal snarrest sørge for at Flatpanels får en til test, så i alle begynder at købe den :-)

/Morten LG
Af madsl
MortenLG skrev:Hej Alle

Desværre har L226WTQ ikke rigtig været ude til test endnu, da leveringen ikke har været tilstrækkelig.

Jeg skal snarrest sørge for at Flatpanels får en til test, så i alle begynder at købe den :-)

/Morten LG
Det lyder godt!
Er der andre forskelle mellem L226WT og L226WTQ udover at sidstnævnte har bedre responstid? Jeg kan se at man kan købe begge modeller, og I har også begge modeller på jeres hjemmeside. Skal I bare have tømt lageret for L226WT, eller er der nogle fordele ved den, som gør at den er værd at overveje istedet for L226WTQ?
Af MortenLG
L226WT-SF er den gamle model, og L226WTQ-SF /WF er den nye model

forskellen er responstid og WF har hvid fod og sort kant.

/MorteN
Af madsl
MortenLG skrev:

/Morten LG
Noget nyt i den sag? O-O
Af cardic
Hejsa...

Har selv købt modellen med 2ms for ca. en måned siden, og skærmen er for mig utrolig lækker at kigge på.

Var selv nede hos den lokale tv forhandler for at kigge på samsungs 226BW, men blev skuffet da jeg så billed kvaliteten.

Spiller selv lidt Need for speed Carbon/UG2 fx, og der følger skærmen fint med (Skulle den også gerne.)

Ved ikke om det kan hjælpe dig. men ellers spørg.

MVh
Af mieno97
Jeg har modellen L226WTQ-SF af denne skærm... Og den er super nice!

Jeg spiller hovedsageligt spil, og der er den absolut fremragende! Vil dog fraråde den til billedredigering, da lysstyrken ændrer sig en lille smule alt efter om du kigger oppefra, nedefra eller fra siden på skærmen.

Jeg spiller bla.:
Unreal Tournament 3
Warcraft 3
Crysis
Assassin's Creed
Prince Of Persia 3: The Two Thrones
Call Of Duty 4: Modern Warfare
Timeshift
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Counter Strike 1.6
NFS: Underground
NFS: Underground 2
NFS: Most Wanted
NFS: Carbon
NFS: Pro Street
NFS: Undercover

I alle ovennævnte spil fungerer den SUPER!

Mikkel