Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har svaret, men angående spørgsmålet om hvad du ville købe næste gang savner jeg lidt andre muligheder, eller muligheden for at kommentere på det.

Jeg har nemmelig ikke en præference i forhold til mærker. Jeg går efter hvordan de er testet og hvor jeg kan få mest for pengene, og det kan både være et LG, Panasonic, Sony osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sidste spørgsmål er mere for at teste om man har skiftet mening mht. valg og ikke hvad du rent faktisk vil købe. Vi er ikke ude efter at lave en undersøgelse om hvad danskerne køber næste gang i sig selv - det har vi gjort før. Det handler om hvorvidt man er blevet påvirket af sine oplevelser. Af samme grund har vi gjort spørgsmålet ret simpelt med få valgmuligheder.
@Torben Rasmussen:

Glem nu ikke, Torben, at "danskerne" læser TÆNK, mens brugerne at dette site (vist nok stadigvæk) er bedre informeret end gennemsnittet.

Så hvad "danskerne" køber og ud fra hvilke motiver, får I nok ikke svar på via denne undersøgelse ;)
edinger skrev:@Torben Rasmussen:

Glem nu ikke, Torben, at "danskerne" læser TÆNK, mens brugerne at dette site (vist nok stadigvæk) er bedre informeret end gennemsnittet.

Så hvad "danskerne" køber og ud fra hvilke motiver, får I nok ikke svar på via denne undersøgelse ;)
Af samme grund beder vi jer jo om at dele undersøgelsen. Gerne med de som vi ellers ikke ville ramme. Fejl på Tv rammer dog ikke vores målgruppe specielt, så vi bør få et retvisende billede af fejlrater.
Af Mates
Jeg ville også gerne have fortalt hvor mange år mit TV er, som ikke er gået i stykker. Men om det ville give nogen mening ifht. undersøgelsen ved jeg selvfølgelig ikke :)

Men Sharp Aquos lc37xd1e med 7 år på bagen still going strong.
Jeg har svaret i undersøgelsen nu.

Jeg ville dog gerne have haft muligheden for at svare, at jeg har haft tekniske problemer, men som jeg ikke har reklameret over, og at disse har påvirket min holdning til mærket.

Her har mit Samsung nogle tekniske mangler, samt døjer med spontan reboot.
Det ene problem vedrører manglende mulighed for at sikre at få slutningen af optagelser med. Jeg er klar over, at det lige så vel skyldes Yousee og TV-kanalernes forsinkelser, men det er nu en væsentlig mangel, som er på grænsen til at man kunne reklamere. Jeg har blot ikke reklameret, da jeg ved, at de ikke ville kunne løse fejlen.

Den anden er tilfældig spontan reboot af TV'et en sjælden gang imellem.
Jeg har googlet mig frem til nogle mulige årsager, men intet indikerer, at det ville kunne afhjælpes med reklamation.
Generelt er min tillid til reparation af intermitterende fejl meget lille.
Man kan selvfølgelig lave undersøgelsen så detaljeret som man orker, men vi synes selv vi har fået det mest nødvendige med.

Nu når den er lanceret kan vi desuden ikke tilføje i den uden at det ødelægger alle de svar vi har fået.
Under afsnittet vedr. hvorfor man næste gang ville vælge et givent mærke, synes jeg der mangler en valgmulighed, der afspejler at et mærke sælger no-nonse billige produkter som stadig ikke er skrammel.

EDIT - jeg kan se at emnet er berørt. Hvis jeres agenda er kun at vurdere om tidligere oplevelser har ændret holding fremadrettet, bør svar mulighederne i det afsnit ændres markant. Det er formuleret så man intuitivt svarer på noget I er ligeglade med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det går vel ind under "TVet har de kvaliteter og features jeg efterspørger"?
Har også besvaret, men synes alt andet lige i må mangle et kommentar felt evt med et par dropdown valgmuligheder med hvad der var galt med TV´et.

Mit Pioneer 5090H døde panelet simpelthen, det blev skrottet og jeg fik en fornuftig ordning af forsikringen.

Mit nuværende Pana 55ST60 er under 1 år gammelt og har været til reparation 2 gange, første gang fik jeg nyt panel i - det tog en måned at få hjem fra Japan og nu blev det hentet for anden gang i fredags også med retention.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan godt lige komme med en lille teaser...
Grunden til at vi startede det her i første omgang var, at DR sendte et meget smagløst program, hvor Samsung blev hængt ud som havende mange fejl på deres TV (på en absolut skala). Der blev ikke skelet til at de var den producent, der sælger mest herhjemme. De svar vi har fået indtil nu - og husk at fejl ikke rammer recorderes eller flatpanels' brugere specielt - indikerer på ingen måde, at Samsung skulle have en højere fejlrate end hovedparten af de øvrige producenter. Der er visse der skiller sig ud i den positive retning...

Det er klart, at usikkerheden på fejlraten stiger noget hvis vi ikke har ret mange solgte eksemplarer med i undersøgelsen, så for visse producenter såsom Loewe skal man passe meget på med at drage nogen konklusioner.