Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stoffer1980
Hej alle

Jeg har netop læst alle trådene igennem, og synes ikke jeg er blevet meget klogere :)

Jeg flytter i hus om 1 måned, og i den forbindelse får jeg en større stue der let kan bære et 65 tommer tv. Jeg har sat kr. 30.000 af til dette og kan absolut ikke tage en beslutning.

Oprindeligt ville jeg have et nyt Sony (har i dag et 46 tommer bravia, med 5 år på bagen). Jeg synes dog deres design med det ekstremt tydelige sony-logo er håbløst, så Sony er sorteret fra. Baggrunden for jeg godt kan lide Sony var faktisk deres menuer der er forholdsvis simple og ligesom på ps, som jeg også spiller.

Herefter havde jeg besluttet mig for et Samsung 4k: ue65f9005-uhd-led-tv, men dette har jeg netop læst en kort anmeldelse af der gør jeg er kommet i tvivl. Billedet bliver for dokumentarisk....Altså næsten for skarpt :)

Jeg bruger mit tv til følgende:

- Nyheder
- Fodbold
- Film
- PS4
- bruger meget netflix, så det skal naturligvis være et smart-tv

Er der nogle der har erfaringer med det omtalte Samsung, eller evt. forslag til et andet tv?

Jeg er desuden også interesseret i at høre hvilken online-forhandler I kan anbefale? Jeg har selv tidligere brugt Wupti, men det er desværre langt fra alle modellerne de har på lager.

På forhånd tak for input

/Christoffer
Af troopa85
Med et så højt budget ville jeg nok vente 1-2 måneder hvis du kan, alle de nye modeller kommer i løbet af april og maj, kunne være noget for dig der.
Af stoffer1980
Jeg er gået bort fra plasma eftersom jeg har nogle meget store vinduer i min stue, og er derfor blevet frarådet plasma. Jeg har to skærme med i opløbet her til sidst, begge til ret skarpe priser:

LG 65" 3D Smart LED-TV 65LA965W

Samsung 65" 4K Ultra HD 3D LED-TV UE65F9005

Begge til kr. 25.999,-

Samsungs går ud af sortimentet, derfor prisen.

Jeg vurderer begge priser som forholdsvis skarpe og nu står valget udelukkende mellem disse. Gerne byd ind med for og imod.
Brugeravatar
Af hans123
Problemet ligger i den glasplade foran tv. Nogle er anti refleks behandlet ( som panasonic ZT60 )

Har selv samme udfordring her i huset. og har valg en simi blank/mat skærm fra sony, men de er ikke nemme at finde nu.
Af THM
Ps64f8505 er også behandlet med coating for at mindske genskin. Det er også den mest lysstærke plasma på markedet, og var blandt cnets anbefalinger til en lys stue.
Sharp laver matte skærme, hvor refleksionerne er mere diffuse.
Men disse matcher ikke plasmaen i billedkvalitet
Af allando
stoffer1980 skrev:Jeg er gået bort fra plasma eftersom jeg har nogle meget store vinduer i min stue, og er derfor blevet frarådet plasma. Jeg har to skærme med i opløbet her til sidst, begge til ret skarpe priser:

LG 65" 3D Smart LED-TV 65LA965W

Samsung 65" 4K Ultra HD 3D LED-TV UE65F9005

Begge til kr. 25.999,-

Samsungs går ud af sortimentet, derfor prisen.

Jeg vurderer begge priser som forholdsvis skarpe og nu står valget udelukkende mellem disse. Gerne byd ind med for og imod.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=30958