Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af whalo
Jeg er sikker på, at det sikkert er blevet behandlet før, men jeg er ved at rive mig selv i håret af frustration.

Jeg har en stue-antenne (sagt på en anden måde, jeg gider ikke betale griske tv-udbydere for at levere Tv2 og Sat-eins) Så jeg betaler kun licens. Jeg har min egen Tv-antenne sluttet direkte til Tv'et. Efter et søg på digitale kanaler (den finder ikke noget på analog) er der kun en lang næse ifa. teksten: " det valgte program er ikke tilgængeligt"

Jeg ved at andre har bøvlet med det og at det er blevet behandlet før, men det er primært ifa. problemer på folks CA-moduler og boxer kort og visse verse :)

Jeg vil sgu have noget ud af min licens :)

Håber nogle derude kan hjælpe! :)
Af jgr
Der er ingen grund til at søge analogt, da der ikke længere sendes analogt via luften.

For at kunne tage de digitale kanaler skal dit TV have en DVB-T-tuner med MPEG4. Er du sikker på, at du har det? Evt. kan du skrive modelnr. på dit TV.

En anden fejl kan også være antennen - altså at den er for ringe til at modtage signalerne. Uanset hvad vil jeg anbefale dig at få en "rigtig" antenne sat op. Gerne så højt som muligt og gerne udendørs.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og så skal du være opmærksom på, at udrulningen af 4G mobilnetværket påvirker antenneinstallationer hvis ikke de er ordentlig afskærmede.
Af jgr
Dit TV har ikke MPEG4-tuner hvilket er krævet for at kunne se TV via antenne i dag. For at få det til at vise TV skal du bruge en ekstern tuner. Alt efter dine krav så kan de fås fra ca. 400 kr. - som fx denne http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denve ... dvb-t-boks
NB! Jeg anbefaler ikke specifikt den model, men den har de nødvendige specifikationer.
Af whalo
Jeg har ildslukkeren klar, hvis det skulle ske :)

Jeg fik skaffet mig en MPEG 4-tuner en DVB-T tuner fra AGK.. Så langt, så godt :) … DR1 og DR2 kører - intet problem…
MEN MEN MEN:

Der er åbentbart intet i denne verden, der bare er fryd og gammen, for hvor fannn bliver kanalerne DR-K, DR-ramasjang og DR-update af??? for ikke at snakke om DR-HD. Tv'et er jo fuld HD, så det burde da kunne tage det??

Jeg har prøvet at skifte land til Sverige!
Af jgr
Nu har du den påkrævede tuner - så langt så godt.
Så mangler du blot et godt signal ind til tunere. Hvilken antenne bruger du? Og hvad med antennestikkene? Er de med plastikkappe?

Du burde finde alle DR's kanaler + Boxers kanaler da de også bliver sendt i luften. Selvfølgelig kan du ikke se dem uden et kort, men de burde være synlige på din boks.
Af whalo
Ja, det burde jeg :) … Jeg brugte selvsamme antenne til mit tidligere Tv (et samsung 32" - kan ikke huske modellen) og dér kunne jeg tage alle kanaler undtagen DR-HD, hvilket giver god mening, i og med, at det ikke var et HD-TV…

Så det burde ikke ligge ved antennen, tænker jeg?!
Af jgr
Du kan desværre ikke altid regne, at "det har virket". Der er sket mange ting med signalerne indenfor de sidste par år, så der stilles større og større krav til kvaliteten af antenneinstallationen.

Du kan se typiske fejlkilder her: http://homeconnect.me/Support-1.aspx
Af bleed_blue
whalo skrev:Jeg har ildslukkeren klar, hvis det skulle ske :)

Jeg fik skaffet mig en MPEG 4-tuner en DVB-T tuner fra AGK.. Så langt, så godt :) … DR1 og DR2 kører - intet problem…
MEN MEN MEN:

Der er åbentbart intet i denne verden, der bare er fryd og gammen, for hvor fannn bliver kanalerne DR-K, DR-ramasjang og DR-update af??? for ikke at snakke om DR-HD. Tv'et er jo fuld HD, så det burde da kunne tage det??

Jeg har prøvet at skifte land til Sverige!
Nu findes DR-Update og DR HD ikke længere (de blev erstattet af andre DR kanaler)