Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
smag og behag lige som med alt andet men...- alt der hedder Philips og hører under de 3, 4, 5, 6 serier er noget værre bras (med mindre at man godt kan lide og kan nøjes/holde ud det billede som de gengiver :) )

det med 'find xxxx kr. ekstra og køb blablabla og blablabla' - tja...hvis du har et budget så hold fast i det og køb det billigste tv som du kan finde - eller spar op og køb det nyeste af det nyeste ;) - uanset hvad så mister du 70-80% af beløbet og om max 1,5 sidder du med overdateret tv som...- som skal alligevel (snart) udskiftes igen :)

kig forbi Fona, Hi-Fi Klubben, El-giganten og hvad der nu ligger i nærheden af hvor du bor og se om du ikke kan lave en god del/finde måske en demo model eller et tv som du synes om og søg efter det på nettet (så du måske kan finde det billigere...)

hvis jeg var dig så ville jeg holde fast i 6000-6500kr - max!
Af troopa85
allo skrev:smag og behag lige som med alt andet men...- alt der hedder Philips og hører under de 3, 4, 5, 6 serier er noget værre bras (med mindre at man godt kan lide og kan nøjes/holde ud det billede som de gengiver :) )

det med 'find xxxx kr. ekstra og køb blablabla og blablabla' - tja...hvis du har et budget så hold fast i det og køb det billigste tv som du kan finde - eller spar op og køb det nyeste af det nyeste ;) - uanset hvad så mister du 70-80% af beløbet og om max 1,5 sidder du med overdateret tv som...- som skal alligevel (snart) udskiftes igen :)

kig forbi Fona, Hi-Fi Klubben, El-giganten og hvad der nu ligger i nærheden af hvor du bor og se om du ikke kan lave en god del/finde måske en demo model eller et tv som du synes om og søg efter det på nettet (så du måske kan finde det billigere...)

hvis jeg var dig så ville jeg holde fast i 6000-6500kr - max!
Jeg er ret uenig. Selvfølgeligt skal man holde sig til sit budget, men gå da efter det bedste billede mæssigt du har råd til. Et TV er en indvistering der for 90% af os rækker langt ud over 1.5 år, så det er helt klart værd at give det ekstra.
Jeg er også uenig i at man enten skal købe det billigste (med ringe billedekvalitet til følge) eller det nyeste af det nyeste(overpris), ville hverken gøre det ene eller det andet... der hvor du får mest for pengene er efter min mening omkring mellem klassen til low-high end. Dvs nuværende vil det være under 4k TV , men oppe i en klasse hvor du får et godt billede.

TV som sony w828, Panasonic st60 osv.
Af Larshs
Tak for jeres indlæg:-) Jeg er ikke entusiast, så det behøver ikke være cutting edge. På den anden side, så vil jeg heller ikke stå og mangle noget, så det ikke kan kobles på mit NAS, eller med Sonos (når jeg får det købt;-)), eller være så svært at betjene, at ingen kan betjene det. Man må også gerne kunne noget med det med smartphone;-)

Og så skal det være STORT. Det skal erstatte et 50" plasma, som jeg sidder 5-6 meter fra, og det skal inhvert fald ikke være mindre:-)
Brugeravatar
Af edinger
troopa85 skrev:Jeg er ret uenig (med brugeren allo, red.) Selvfølgelig skal man holde sig til sit budget, men gå da efter det bedste billedemæssigt du har råd til. Et TV er en indvestering der for 90% af os rækker langt ud over 1.5 år, så det er helt klart værd at give det ekstra.

Jeg er også uenig i at man enten skal købe det billigste (med ringe billedekvalitet til følge) eller det nyeste af det nyeste(overpris), ville hverken gøre det ene eller det andet... der hvor du får mest for pengene er efter min mening omkring mellem klassen til low-high end. Dvs nuværende vil det være under 4k TV , men oppe i en klasse hvor du får et godt billede.

TV som Sony W828, Panasonic ST60 osv.
I'll be your wingman ;)
Af THM
Til den afstand ville jeg nok vælge et 60" til budgettet kan man få ps60f5505 som har fået ret god anmelselse på hdtvtest mener jeg det var...