Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sorenrode
Jeg har haft min HP w2207 i en uges tid, og må sige, at jeg er godt tilfreds. Men min forrige skærm var også en 19" Samsung Syncmaster 957p, som jeg ellers var godt tilfreds med. Jeg tror dog den brugte lidt for meget strøm i forhold til denne og så blev den også ganske varm.

Er der nogen der ved, om man bør sætte den til at gå i pausemode efter et stykke tid, og i så fald hvor hurtigt? Jeg vil helst ikke risikere, at et billede brændes fast.

Og en anden lille ting: Hvorfor sidder powerknappen oven på skærmen, og ikke sammen med de andre knapper? Jeg troede min skærm ikke virkede, og skulle lige til at ringe til TDC!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg gætter på at det er fordi mange er irriterede over at power-knappen lyser så kraftigt op når man sidder og spiller på skærmen om aftenen.
Brugeravatar
Af Erroneus
Ang. powerknappen, så tror jeg faktisk det er for at give et mere komplet design, fordi man kan faktisk slukket lyset i knappen via menuen :D
Brugeravatar
Af yksa
hvordan ser knappen egentlig ud når skærmen er i standby?
Af sorenrode
Jeg vil stadig gerne vide, om man bør sætte skærmen til at slukke efter x antal minutter...

Eller er det bedre at lade pauseskærmsgymnastik overtage?
Brugeravatar
Af yksa
sorenrode skrev:Jeg vil stadig gerne vide, om man bør sætte skærmen til at slukke efter x antal minutter...

Eller er det bedre at lade pauseskærmsgymnastik overtage?
ja jeg gør det for at billedet billedet ikke skal brænde sig fast på skærmen
Af sorenrode
Nu bliver jeg nødt til at spørge dumt:

Hvis jeg - under Egenskaber for skærm -> faneblad Pauseskærm -> Strømstyring har sat den til at slukke for skærmen efter 5 minutter, kan et billede som skrivebordet vel ikke brænde sig fast?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Så er skærmen slukket.
Af sorenrode
Og er det sundt for skærmen at blive slukket i tide og utide? Det kan ske 10-20 gange om dagen...

Så var det måske bedre med pauseskærm???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde der ikke ske noget ved. Skærmen har trods alt 3 års fabriksgaranti, hvis uheldet er ude. Der er dog ingen af mine skærme der i tidens løb har taget skade af at gå i dvale, men jeg plejer at benytte mig af 3 trin: Pauseskærm, standby, sluk for skærm.

Det med burn-in på fladskærme af denne type er ikke noget I skal gå rundt og være panisk angste for. Det er ret sjældent det sker, så sæt blot pauseskærm på i de første 10-15 minutter og lad derefter skærmen drosle ned for strømforbruget. Om ikke andet så for miljøets skyld.
Brugeravatar
Af yksa
ja jeg køøbt den HP

er der nogen som ved hvilken panelproducent som sidder i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der sidder ikke nogen panelproducent indeni. Der er slet ikke plads til ham, selvom han nok er koreaner.

Men det er med stor sandsynlighed et LTM220M1 panel fra Samsung.
Brugeravatar
Af yksa
lol tak