Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
Hej Flatpanels

Jeg var inde i Fona og kiggede på et Sony W805, som jeg syntes virkede ret billigt, 8995 for et 55"

Men så fik jeg jo lige elgigantens avis for næste uge, og kan se man kan få Sharp LE751 til 7995 men jeg syntes ikke man kan finde ret meget om sharp ? Ved at Sony W805 er et ret okay tv, selvfølgelig ikke lige så godt som deres W905, men det koster bare lige 3-5k mere :)

Jeg har en Pioneer forstærker sat til, samt en playstation 3..

Det ville være rart man kunne se netflix direkte fra TV'et, så man spare lidt strøm fra sin playstation :P Men kan se at det er der ikke på sharps (eller jeg kunne ikke finde noget om det i min søgen)

Men hvad med billede kvalitet? Hvem har det bedste billede ?

Jeg kommer fra et Panasonic VT20 46" som jeg syntes har et rigtigt fint billede! Men vil gerne ned i noget LED pga strømforbrug :)
Af troopa85
805 er et ok tv og har en fin pris, men billede mæssigt er det et stykke fra toppen. Det har et IPS panel der udmærker sig ved gode betragtningsvinkler og god passiv 3d, men det er er ikke billedekvalitets mæssigt på niveau med mange af de andre ikke IPS paneler, og det har et ret dårligt sort niveau.

Skal det være 55" ?

Ellers ville jeg tage et kig på sonys w828 i 50" koster 8000kr og her får du et billede der kan måle sig med de noget dyrere topmodeller og et rigtigt godt sort niveau, desuden har et meget lavt input lag som gør det ideelt til gaming (ligesom w805)...Sharp'en kender jeg ikke det store til.

Du kan også få w828 i 55" til 11.000 mener jeg det er.
Af bullerfnis
Jeg havde faktisk også kigge på w828, men troede faktisk kun der var forskel på designet på dem?? Men tak for info!

jeg har 46" nu, og vil gerne højere op. Men har været ved at måle osv, og kan ikke bestemme mig for om 50" eller 55" er bedst..

Syntes bare når man spiller playstation at en større skærm = bedre :D

Men vil helt sikkert lige kigge på 828 modellen.
Af troopa85
w805 og w828 kunne faktisk ikke være meget mere forskellige, de bruger forskellige panel typer og den ene er aktiv 3d og den anden passiv, det eneste de har tilfælles er at de er fra Sony og begge har lavt input lag.

W828 er meget mere lig topmodellen w905 fra 2013 end w805'eren.
Af bullerfnis
troopa85 skrev:w805 og w828 kunne faktisk ikke være meget mere forskellige, de bruger forskellige panel typer og den ene er aktiv 3d og den anden passiv, det eneste de har tilfælles er at de er fra Sony og begge har lavt input lag.

Nå for den da, jeg spurgte nemlig ham fra Fona, men de havde ikke w828 hjemme, men han mente der kun var lidt til forskel :)

Jeg vil da helt sikkert lige snage lidt mere i w828 modellen så! MANGE TAK! :)

Men hvis andre har noget at sige om Sharp modellen, vil jeg også meget gerne høre dette :)
Af Globulus
bullerfnis skrev:
troopa85 skrev:w805 og w828 kunne faktisk ikke være meget mere forskellige, de bruger forskellige panel typer og den ene er aktiv 3d og den anden passiv, det eneste de har tilfælles er at de er fra Sony og begge har lavt input lag.

Nå for den da, jeg spurgte nemlig ham fra Fona, men de havde ikke w828 hjemme, men han mente der kun var lidt til forskel :)

Jeg vil da helt sikkert lige snage lidt mere i w828 modellen så! MANGE TAK! :)

Men hvis andre har noget at sige om Sharp modellen, vil jeg også meget gerne høre dette :)
Anmeldelse af 50W829:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w82 ... 023650.htm

(link fra http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 8&p=198278).

Forudsat at 50W828 = 50W829 må det siges, at det lyder interessant.

Den væsentligste forskel til W905 er, så vidt jeg kan se, manglen på Triluminos (Quantum Dot) baggrundsbelysning, hvilket alene er nok til at forklare prisforskellen på W828 og W905.

Som der står i anmeldelsen af W829:

"In the end, [Live Colour] “Off” remained the most accurate setting, giving the least delta errors (dEs) when all our measured colour points were taken into account. However, the more saturated reds and blues would still look a touch muted in real-life viewing."

Skoven er bare lidt mere grøn og himlen lidt mere blå på et W905 - også uden at man overdriver med farvemætningen i opsætningen. Så længe man ikke har dem begge stående ved siden af hinanden er jeg sikker på, at W828 har et fint billede, hvor man i det daglige glemmer denne detalje - specielt hvis man ikke allerede har vænnet sig til et W905 ;)
Af bullerfnis
Så er det da sikkert 828 modellen jeg skal kigge mere på, kan se de har den på lager i randers, så skal da lige ud og se den :)
Af dh4nsen
Dvs hvis man vil gå ned til et 50" istedet for 55" samt få aktiv 3D istedet for passiv, så skal man tage W828 istedet for W805? Er billedet så meget bedre ved W828 så det kan veje op på de 5" samt forskellen på 3D'en? Synes da det er at foretrække passiv 3D frem for aktiv, medmindre der er stor forskel på kvaliteten naturligvis? Jeg står selv og tænker på at købe W805 modellen - så jeg finder naturligvis dette topic interessant :)
Af bullerfnis
Og hvordan kan det være at der ikke er nogen som har kendskab til Sharp modellen? :) Troede det var et nogenlunde populært mærke??

Og lige et bonus spørgsmål, hva vil man vurdere et Panasonic VT20 46" til? Det er i fin stand og der er ikke brændt noget fast, dog har den lidt summen når der er hvidt billede, dog ikke så meget det kan irretere en syntes jeg :)
Af troopa85
bullerfnis skrev:Og hvordan kan det være at der ikke er nogen som har kendskab til Sharp modellen? :) Troede det var et nogenlunde populært mærke??

Og lige et bonus spørgsmål, hva vil man vurdere et Panasonic VT20 46" til? Det er i fin stand og der er ikke brændt noget fast, dog har den lidt summen når der er hvidt billede, dog ikke så meget det kan irretere en syntes jeg :)
Tror grunden til at sharp ikke er så populært er at andre mærker simpelthen bare har vist sig bedre i tests.

Fandt den her med hensyn til le751

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html

Ser ikke videre imponerende ud.

En VT20 i 46" kan du vel få en ca 2500 for vil jeg tro... men det er lidt svært at prissætte. Det er helt sikkert et godt tv, men det er 4 år gammelt nu ? tror jeg, og de falder bare hurtigt i værdi + uden for garantien osv.
Af bullerfnis
troopa85 skrev:
bullerfnis skrev:Og hvordan kan det være at der ikke er nogen som har kendskab til Sharp modellen? :) Troede det var et nogenlunde populært mærke??

Tror grunden til at sharp ikke er så populært er at andre mærker simpelthen bare har vist sig bedre i tests.

Fandt den her med hensyn til le751

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html

Ser ikke videre imponerende ud.

En VT20 i 46" kan du vel få en ca 2500 for vil jeg tro... men det er lidt svært at prissætte. Det er helt sikkert et godt tv, men det er 4 år gammelt nu ? tror jeg, og de falder bare hurtigt i værdi + uden for garantien osv.

Ja okay, så er det et no-go :) Det virker ikke som et specielt godt køb :) Tror også 60" vil være for stort alligevel :) Så er det udelukket :)

Så står den på tur ud og kigge på Sony W805 / W828 :) Så må jeg lige vurdere hvad det bliver til :)

Og mon så jeg kan komme af med mit TV, det er jo et lækkert TV :)
Brugeravatar
Af edinger
bullerfnis skrev:Hvordan kan det være at der ikke er nogen som har kendskab til Sharp modellen? Troede det var et nogenlunde populært mærke??
Det er det skam også. Et populært mærke.

Blot ikke herhjemme, hvor folk fejlagtigt tror, at den japanske gigant er en ubetydelig og inferiør producent af "billigskærme".

De Sharp-skærme, som har været forbi Flatpanels' testbænk, har fået ret så fine ord med på vejen.
Af troopa85
edinger skrev:
bullerfnis skrev:Hvordan kan det være at der ikke er nogen som har kendskab til Sharp modellen? Troede det var et nogenlunde populært mærke??
Det er det skam også. Et populært mærke.

Blot ikke herhjemme, hvor folk fejlagtigt tror, at den japanske gigant er en ubetydelig og inferiør producent af "billigskærme".

De Sharp-skærme, som har været forbi Flatpanels' testbænk, har fået ret så fine ord med på vejen.
Så har det nok også noget at gøre med at Sharp primært laver 60" + skærme som der ikke er det store salg i, tror ikke man kan finde en eneste 40-55" sharp der kan anbefales kontra hvad man ellers kan få.
Brugeravatar
Af edinger
troopa85 skrev:Så har det nok også noget at gøre med at Sharp primært laver 60" + skærme som der ikke er det store salg i, tror ikke man kan finde en eneste 40-55" sharp der kan anbefales kontra hvad man ellers kan få.
Det spiller naturligvis også en rolle.

Blandt dem, som shopper STORT og vælger andre mærker, er det dog fortsat min påstand, at årsagen oftere er ukendskab end et egentligt oplyst fravalg.