Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle!

Min kæreste og jeg mangler nyt TV til stuen. Vi tænker 40-42" i størrelsen, og vi kunne godt tænke os et TV der fungerer godt med 1) Netflix, 2) HBO nordic og 3) Spotify. Sidstnævnte vil blive sat op til HIFI via Toslink.

Prisniveauet vi leder efter er 4000-6000 kr. Brugervenlighed ved brug af apps er et plus, og ligeledes er et fladt tv og minimal ramme omkring selve skærmen.

Ps. Vi var i elgiganten, og de sagde at Philips, Samsung, LG og Panasonic har de bedste app-muligheder. Sælgeren var god til at gøre os glad for et Philips tv, men efter at være kommet hjem og have læst emner her på forum'et om netop Elgigantens forhold til salg af Philips, er vi igen kommet i tvivl.

Håber I kan hjælpe!
Priskonkurrencen på eksempelvis Samsung er vild - derfor vil mange sælgere prøve at sælge over på noget andet, hvor der er penge at tjene. Ikke der med sagt at det ikke kan være et bedre valg... En kammerat blev "lokket" over på et Toshiba en gang han var forbi Mutanten- den model han fik var et frygteligt TV!

Personligt synes jeg Philips har en fremragende billedkvalitet (især på 6000-serien og op) og jeg mener at de i flere tilfælde ligger langt foran eksempelvis Samsung. Men deres svaghed ligger i menuen som godt kan virke lidt langsom, og deres Smart-TV er ikke rigtig smart... men det løses næsten altid bedre af HTPC, ChromCast eller andet dedikeret udstyr alligevel.

Skal jeg komme med en anbefaling inden for budgettet vil jeg først sige: gå lidt op i størrelse. Det giver MEGET mere seer-kvalitet når i set film: https://www.komplett.dk/samsung-46-3d-l ... 475/777074. Det er et Samsung TV der ligger fint inden for budgettet og har apps til HBO, Netflix, Spotify, Viaplay og jeg skal komme efter dig. Jeg har selv vundet et 6515 og jeg må ærligt sige at Smart-TV-delen faktisk virker glimrende. Ja der er ikke lige så mange muligheder som med et HTPC eksempelvis, MEN deres apps de virke bare.
Efter en mindre justering bliver billedet også rigtig godt - out-of-the-box indstillingerne er ikke til meget andet en fremvisning i en butik. Man bliver hurtigt træt i øjene :)
DavidHimself skrev:Skal jeg komme med en anbefaling inden for budgettet vil jeg først sige: gå lidt op i størrelse. Det giver MEGET mere seer-kvalitet når i set film: https://www.komplett.dk/samsung-46-3d-l ... 475/777074. Det er et Samsung TV der ligger fint inden for budgettet og har apps til HBO, Netflix, Spotify, Viaplay og jeg skal komme efter dig. Jeg har selv vundet et 6515 og jeg må ærligt sige at Smart-TV-delen faktisk virker glimrende. Ja der er ikke lige så mange muligheder som med et HTPC eksempelvis, MEN deres apps de virke bare.
Efter en mindre justering bliver billedet også rigtig godt - out-of-the-box indstillingerne er ikke til meget andet en fremvisning i en butik. Man bliver hurtigt træt i øjene :)
Hej David (formoder jeg?)

Tak for din anbefaling! Jeg tror ikke vi er interesserede i, at gå op i størrelsen. Vi er begge forholdsvis enige om, at den generelt mest populære TV størrelse er.. for stor :) Vi sidder tæt på TVet og føler samtidig ikke TVet må blive for dominerede et element af rummet.

Med det sagt: Hvad med et 40" eller 42" i samme serie, dvs. F6475? Jeg formoder at indmaden stort set er det samme på tværs af størrelser med samme model nummer?

Mvh.
Martin