Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej hej!

Jeg har haft et 2 år gammelt Samsung 8005 som er kortsluttet. Har egentlig været tilfreds med det, men skal nu have et nyt.

- Det sker selvfølgelig lige inden alle nyhederne kommer, så er lidt stresset over hvad der skal vælges og håber der kan komme lidt inputs.

Jeg gik egentlig efter den ny model af mit gamle - F8005 -, men ser jo så der er kommet f9005 i 4K. Der har jeg et på hånden til 15.000 kr. (normalpris 17.999 kr.) - et F8005 koster 11.900 kr.

Jeg gik i dag i Elgiganten for at se 9005'eren live - men kunne så se at der var en ekstra boks med som kablerne skulle tilsluttes og derfra op via et enkelt stik til skærmen - det stressede lidt da vi har skærmen hængende alene for sig selv på væggen uden at kunne smide boksen i et skab eller andet, så der skal også investeres i nyt møbel...

Så begyndte ekspedienten at fable om LG 55LA965W - som også er 4K - havde fantastisk smart tv platform, smart fjernbetjening og bedre lyd.... Til 15.000 kr. Billedet skulle være ca. det samme.

Er der nogen der har erfaringer med disse skærme - kan ikke rigtig finde tests - flatpanels har kun testet sony 4k (hvorfor ikke andre 4k? :) )

Bør man investere i 4K nu - eller vente på at oled falder ipris...? Sådan kan man blive ved jo... :s

Håber I kan hjælpe ok komme med jeres erfaringer....

Vh JOHN
Køb et 55w905, tror de fleste her inde er enige om det er det tv med bedste billede (plasma undtaget) fra 2013.

Angående 4k ville jeg ikke bruge penge på det som det er nu, der er intet content i 4k stort set, der er meget lille forskel på full hd og 4k, ser ikke værdi i at give de ekstra penge for et 4k tv nu. Når du så engang skal have et nyt tv bør det være et OLED tv som pt koster ca 30.000 + men sikkert er til at betale om nogen år.
Okay - så kom der en ny spiller med i 55w905 - den havde jeg faktisk ikke overvejet - men den ser meget interessant ud.

Hvordan er der smart tv i praksis - bruger netflix og youtube en del - der var sælgere meget pro LG's pga fjernbetjeningen. Men virker det ok i Sony - og er det ok hurtigt ?
Du skal have tak - havde skimmet anmeldelsen men ikke lagt så meget vægt på at sammenligne smart tv platformen med 8005'eren - men med den "side tv app" til fx iphone tror jeg faktisk Sony vil være bedre.... Kunne de for fanden da ikke bare have lavet en mere lækker fjernbetjening.... O_O

Nå den står vist på om der skal skiftes mærke til Sony... Hmm....

Tak for info - hvis der er andre der har lid info i det daglige om Sonys 55w905 så hører jeg gerne....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Køb en universalfjernbetjening i stedet.
Af Non-Desperado
Ak ja, det er sgu ikke for sjov, at jeg kalder det for 'LG-ganten'...