Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej guru'er,

Skal netop til at flytte her D 1 april og har i den anledning kigget på nyt fjernsyn. Havde herinde og på amazon læst en masse anmeldelser og fundet at til prisen gør 60PN650T det rigtig godt. Dog har komplet solgt 60 af dem på noget der ligner 14 dage så da jeg kiggede i dag var skærmen udgået ikke kun udsolgt men udgået af deres sortiment.

Er der nogen der ved den forhandles til nogenlunde samme pris andre steder?

Hvis ikke kan i anbefale en 60" skærm til under 10.000?

Mine krav til et tv er faktisk bare at det ikke må hakke / lave skygger. Jeg er ligeglad med 3D, smart tv, sort niveau - film som avatar og pixar film skal bare stå kniv skarp og med flotte farver. Det skal også være 60" da væggen er lavet specifikt til en 60" skærm (140 cm bred).

Er heller ikke fastsat på LCD eller plasma, havde blot set mig varm på 60PN650T da den netop havde fine farver og ingen hakken..

Det tog mig lang tid at komme frem til 60PN650T så super bittert at den tilsyneladende ikke kan købes længere.

Håber i kan give mig et hint :)

Tak,
Søren
Tak for dit input kronholm.

Hvordan har samsung det med burn in? Kunne læse at det ikke var et problem på LG's panel.

Hvis der er nogen der har oplevet 5505 eller har et link med reviews ville det være super at høre lidt om skærmen.

Igen tak, også for at finde den skarpe pris hos komplett (har de tit den slags tilbud på tv?)

Tillægs spørgsmål - det var en del i medierne hvor forskellige kilder beskyldte samsung for at indbygge dårlige kondensatorer så de døde efter 2 år, er der nogensinde nogen der har kunnet bevise noget konkret? Er faktisk gået fra at kigge samsung netop pga de rygter. Dog har jeg en gammel 32" fladskærm fra samsung der kører 5-6 timer hver dag og har gjort det i 9 år så synes egentlig selv det et super. Men blev sgu lidt nervøs med de 2 års rygter?

Mvh
Søren
Ørn skrev:
Tillægs spørgsmål - det var en del i medierne hvor forskellige kilder beskyldte samsung for at indbygge dårlige kondensatorer så de døde efter 2 år, er der nogensinde nogen der har kunnet bevise noget konkret?
Nej men de blev mistænkeligjord da de ikke vil udtale sig i medierne.
Senest rettet af Bent odense 22 mar 2014, 07:43, rettet i alt 1 gang.
God morgen,

Min datter har et samsung 43 tommer plasma og det bliver virkelig mishandlet der bliver spillet ps3 i timevis uden pauser, tv kiggeri på den samme kanel i lang tid ad gangen. Et par enkelte gange har hun også glemt at slukke for det så har det bare stået på samme kanel hele dagen eller på ps3 menuen, alt dette uden noget burnin endnu. Billedet er virkelig godt til prisen vi gav 2600 kr. for ny...og det stod bedre end mit dyre philips, som nu er skiftet ud med pana st60:0)
Så vi kan godt anbefale samsung plasma.
Har heller ikke haft problemer med burn-in på mit samsung plasma. Der har været retention engang imellem, men det forsvinder hurtigt.

Du kan evt. tilkøbe en securator-forsikring. Den skulle dække burn-in og pixel-fejl, og jeg vil tro du kan nøjes med at slippe 500,- for en forsikring til sådan et F5505. Samtidig dækker den jo så i mere end de to år.