Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Det er værd at huske på, at sidste års W6 serie og vist heller ikke dette års W7 og W8 serie er udstyret med VESA monteringshuller. Sagt på en anden måde, vægmontering gennem den medfølgende fod er den eneste måde Sony har tænkt vægmontering for disse serier.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, sorry - W6. Netop det med foden giver lidt skår i glæden hvis den skal op på væggen, da den bliver meget lidt flad.
Guys! Der kommer vesa adapter som ekstra tilkøb til de modeller hvor foden skal bruges som beslag :-) Så det bliver også muligt at sætte et helt almindelig beslag på, hvis man gerne vil have en arm på eller ligenene..

Desuden er der også beslag med til strømforsyningen, hvis man vil have den gemt op bag tv'et.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De ændrer ikke rigtigt ved, at det er lidt af en klods at få op på væggen. Den har jo samme afstand fra væg til front som mit Pioneer.

Jeg synes det er lidt synd, da TVet ellers er ret lækkert.
Forstår heller ikke det vægbeslag. Når man vægmonterer det vil de fleste vel gerne have det så tæt på væggen som muligt.
Håber det kan monteres på andre smallere beslag, for det lyder som et tv jeg godt kunne være interesseret i. Men hvis det hænger langt ude fra væggen bliver det ikke aktuelt....
Brugeravatar
Af azrael
Ja, det er jo generelt lidt ulogisk, at man flytter strømforsyningen ud af tv'et (givetvis for at gøre det fladere) og samtidigt gør man det pga. mangel på helt simple VESA monteringshuller umuligt at montere tv'et tæt på væggen.
Af Non-Desperado
Jeg kan se, at HiFi-klubben sælger et 65W855B til 19.999 kr., men jeg synes, at det i jeres prisoversigt ser ud til at W855'eren kun kommer i en 60" til ca. 16.000 kr.

Er 65" så et parallelimporteret TV?

Jeg håber helt klart på en anmeldelse af Sony W8xxB-serie, så vi kan få belyst, om den er bedre end W9xxB.
Af Bent odense
Non-Desperado skrev:
Jeg håber helt klart på en anmeldelse af Sony W8xxB-serie, så vi kan få belyst, om den er bedre end W9xxB.
Hvor utroligt det end lyder så er W950B en outsider med dens IPS-panel mener at Rasmus og Co har meldt ud at de ikke vil bruge test tid på den.
Brugeravatar
Af edinger
Bent odense skrev:
Non-Desperado skrev:
Mener at Rasmus og Co. har meldt ud at de ikke vil bruge test tid på den.
Jeps! Det har "Rasmus & Co." gjort her... ;)

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... w9+anmeldt
Af Non-Desperado
Grunden er, at jeg har læst et sted, at W8xxB-serien (2014) skulle dele panel med W9xxA (2013) som jo blev rost meget.

Jeg vil nemlig gerne skifte fra mit nuværende 46F8005 til en 65" med VA-panel (hedder det vist), da jeg er den eneste, der kommer til at benytte skærmen og derfor sidder i Sweetspottet.