Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har netop erhvervet mig et ovenstående og vil gerne drage fordel af, at TV'et har dual tuner. Mit spørgsmål er:
Bag på tv'et er der tre antenne-indgange. Air/cable, Sat Main og Sat #2. Jeg har waoo fra Gefibernet og tænker derfor, at jeg kun kan bruge Air/cable-indgangen - og altså ikke kan drage fordel af dual tuneren. Måske I kan kaste lys over, om jeg kan sætte en splitter og to f-stik på antennekablet fra Waoo og opsætte tv'et, så jeg kan se/optage 2 forskellige kanaler via SAT-indgangene?

Mvh. John
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du modtager tv via Waoo, så har du IPTV. Det kræver en tv-boks. IPTV-modtagere er ikke indbygget i fladskærms-tv i dag.

Har du ikke allerede en tv-boks fra Waoo i dag?
Nu er jeg ikke sikker på hvordan det fungerer med den løsning du har, da du ikke har nævnt noget om en boks eller ej, men som udgangspunkt kører Waoo altid igennem boks, og derved skal boksen bruges til at optage.

Lad os sige du fx havde Stofa, som kører alm. DVB-C, så er det blot ét antennekabel du skal sætte i, og så kører det.

Umildbart vil det du efterspørger ikke kunne lade sig gøre.
Jeg har ingen boks - kun coaxial fra Fiber-modemmet/routeren.

#Gonardo: tak for svar. Jeg forstår dig sådan, at jeg automatisk har adgang til Dual-tuner når jeg bruger air/cable. Troede blot, at der skulle 2 antenne-kabler ind i tv'et...

Mvh. John
Bandit1250 skrev:Jeg har ingen boks - kun coaxial fra Fiber-modemmet/routeren.

#Gonardo: tak for svar. Jeg forstår dig sådan, at jeg automatisk har adgang til Dual-tuner når jeg bruger air/cable. Troede blot, at der skulle 2 antenne-kabler ind i tv'et...

Mvh. John
Jep.