Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nad
Hey

Jeg er meget tæt på køb af nyt tv, 50" udgaven af ST60 hos Fona. Jeg bliver dog lidt nervøs over et par steder at have læst noget om at 50hz ser ud som det gør fordi der ikke produceres 100hz film/programmer. Er der overhovedet tale om et reelt problem her, eller er vi nede i ekspertmål hvor der gåes i detaljen med det hele.

Sidder i dag med et Panasonic TX4280E som vist har udtjent sin pligt nu.

Vil issuet blive et problem eller er jeg allerede vænnet til det i form af jeg er vant til at se på plasma skærme?
Brugeravatar
Af edinger
TV-programmer vises i 50 Hz. Korrekt.

Hvis billedet ser "forkert ud", er det således ikke, fordi skærmen output'er i 50 Hz, men netop fordi den IKKE output'er i 50 Hz.

Din største bekymring i relation til ST60 bør være, om modellen fortsat er til at opstøve i detailhandlen.
Af nad
Du havde helt ret i at 50hz ikke blev et issue på det her TV :)

Det står rigtigt godt vier et kanon billede, så er fuldt ud tilfreds med det. Fona har stadigvæk nogle stykker tilbage af denne, så det kan nås at få fingrene i et, hvis man gerne vil. Kun gode anbefalinger herfra.

Jeg har kun et par gange lagt mærke til det her med lip-sync som jeg synes har set lidt spøjst ud, men har en mistanke om at det kan være fordi at mit signal går igennem Yousee-boksen, og den er på vej ud, så det step kommer til at løse sig selv fremadrettet (håber jeg).