Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madst
Hej

Jeg bor i en forholdvis ny bygning med tv udgang i både stue og soveværelse. Jeg har haft Yousee tv i begge rum, indtil jeg blev internet kunde. For når jeg tilslutter begge tv og internet, så virker internettet ikke. Har jeg kun et tv tilsluttet, der hvor jeg har sat den internet fordeler på stikket, så virker internet og det tv.

Jeg har prøvet at tilslutte internettet i begge rum, uden held. Når jeg tilslutter tvet i det andet rum, så virker begge tv, men ikke internettet eller også fungerer det hele, men meget dårligt (dårligt billede/langsomt internet). Før havde jeg internet gennem telefonstikket hos TDC, der havde jeg ikke dette problem. Dog var mit signal aldrig fantastisk.

Jeg har kontaktet Yousee og fik anbefalet at købe en antenneforstærker, da det lyder til at signalet ikke er stærkt nok. Men er lidt i tvivl om hvordan det vil fungere rent praktisk da jeg jo allerede har to udgang der er kablet inde i væggen. Så skal jeg kun bruge forstærkeren på et af stikkene? Skal det være et med returvej da jeg har bredbånd? Eller vil jeg kunne tilslutte bredbånd i det ene rum og bruge forstærkeren i det andet?
Af Homie_
Yousee skal bare få fingeren ud og komme i gang med at glo på den installation.

Hvor nyt et byggeri snakker vi om?

Dit antenne stik du har i stuen/soveværelse, har det et data stikk, eller bruger du den der dims som følger med den boks som du har fået fra yousee?
Man kan få antenne stik. hvor der er en data udtag indbygget.
Af madst
hmm vil tro at bygningen er 15-20 år.

Jeg bruger dimsen. Men der et data udtag i soveværelse, men tror det er til TDC, det er i hvert fald en anden type stik.
Af kristiansj
Er nok lidt træt så beklager hvis jeg har overset noget i din beskrivelse, men du siger du har udtag både i stuen og soveværelset. Disse må vel samles et sted og være forbundet til kablet der kommer fra vejen?

edit:
Jeg har selv lige fået yousee og kæmpede en del med det. Løsningen blev at sætte en fordeler på kablet fra vejen, en til modemmet og den anden til en antenneforstærker som så går videre til en ny fordeler hvor alle fjernsyn sidder på.

Første problem jeg havde var at den fordeler jeg havde ikke virkede til internet (den gik ikke højt nok op i frekvensområde). Andet problem, som tog en del tid at regne ud, er at internettet var ekstremt ustabilt hvis det blev sat på efter forstærkeren - den døde åbenbart i signal. Efter jeg fik sat en fordeler på før forstærkeren har alting virket upåklageligt.
Ved ikke om du kan bruge disse info til noget som helst :)