Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Slots
Har som emnet siger en Samsung SyncMaster 193P+ og har været den (U)lykkelige ejer af den i snart et år. ;)

Jeg har måttet få den ombyttet, ja det bliver 5. gang nu hvis jeg ikke vælger at få min penge retur og vælger at købe en anden - (Som jeg samtidig vil spørge til ud fra et par krav jeg har). :((

Jeg har nu for 5. gang været ude for at DVI-indgangen til skærmen er stået af (Intet signal, og har snakket med Infocare's teknikere om evt. fejlfinding inden jeg fik den ombyttet), mens AVI-indgangen intet fejler og stadig kan vise billede.

Har hver gang også sat skærmen på min anden PC for at se om det var mit grafikkort den var gal med - og alle andre muligheder for at fejlfinde inden den jeg kontaktede infocare.

Mit spørgsmål til jer der også måtte være i besiddelse af denne model fra Samsung er

1: Om i har haft samme oplevelser omkring dette

2: Mit grafikkort er et 7900GTX fra Club3D, har det noget med det at gøre eftersom det ikke står på listen over understøtte gfx-kort på MagicTunes liste (Det medfølgende program til styring af skærmen da den ikke har knapper til kontrast osv.) - Har snakket med Samsung's og Infocare's support og begge har bedt mig køre med MT-Premium eftersom jeg bruger WinXP-Sp2, men lige meget hjælper det.

Har været meget glad for skærmen udover dette problem, den har ellers virket fejlfrit og nul pixelfejl osv. osv. - Jeg bruger den til kontor, surf, spil og en sjælden gang til en film. Vægt 45 % Spil - 35 % kontor - 20 % surf.

Jeg vil allermest forsætte med at benytte mig af denne model da den dækker mine behov fint, også designet er lækkert. Men jeg orker ikke mere selvom der er en rigtig god service Samsung og Infocare imellem - har fået en ny til ombytning tilsendt hver gang så jeg ikke har stået uden skæm på noget tidspunkt - det bliver trættende i længden. Så hvis der er nogen her der kan give mig en løsning på hvorfor DVI-indgangen på skærmen går så ville jeg være taknemmelig og hvis ej ville jeg blive glad hvis der er nogle gode forslag til en anden skærm.

Har set på Samsung SyncMaster 226BW, den lader til at kunne gøre det samme for mig og så får jeg endda bedre forhold under kontorbrug med den og efter hvad jeg kan se kan jeg også game på den uden de store problemer. Men er lidt i tvivl om der findes bedre, også da jeg ikke er så vild med det MagicTune.

Spiller Steamgames - Source osv. farcry, C&C3 TW, Battlefield 2 og lidt Diablo 2 fra tid til anden samt noget mindre krævende.

Så forslag til en anden skærm er velkommende, min prisgrænse går ved maks. 3.500kr

På forhånd tak. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har selv samme problemer med MagicTune efter jeg skiftede mit grafikkort til et 7900GTO, men da jeg ikke bruger skærmen som primærskærm lever jeg med at jeg ikke kan skrue på farverne - irritende er det dog alligevel.

Min skærm har ikke haft nogen fejl endnu mht. DVI porten, men hvis den skulle stå af, så er det nok ikke denne model jeg vil vælge igen - primært pga. MagicTune.

Du skal dog være opmærksom på at 226BW har et TN panel og det har altså nogle ret anderledes specifikationer end det PVA panel der sidder i 193P+. Sortniveauet er ringere og betragtningsvinklerne er meget dårligere. Der er dog en fysisk menu på 226BW så du behøver som sådan ikke magicTune for at styre skærmen.

Det er en skam at Samsung satser så hårdt på deres fejlbehæftede software til styring af skærmen.
Brugeravatar
Af Slots
Hej Yakken.

Sjovt at du også har problemer med MT, da dit 7900GTO heller ikke står på listen over understøttet gfx-kort. Har en kammerat som bruger et 7600GT og han har også en 193p+ og har aldrig heller haft problemer af nogen art, men de kom da han skiftede til et 7900GTX lige som mig - med de samme problemer, han har dog været så heldig indtil videre at hans DVI-indgang ikke er stået af - men det kommer nok ::l

Jeg søgte lidt videre efter andre skærme og fandt at 226BW ikke er til mig for som du også siger så har den TN panel og ikke et pva panel som 193P+ har og har lige været oppe hos en af mine venner her nu for at se den (fik den for en uge siden ca.) og må sige at den skuffer mig. For som du siger så har den ringe sort gengivelse osv. :((

Og har søgt andre men man finder ikke 22" til under 3500kr hvis man vil have bedre panel end TN, så så også lidt på HP's W2207 den er dog også med TN men den lyder fra en god gang Googl'ing og læsning her på siden som et okay alternativ, ellers må jeg vist have den store pung frem og flotte mig lidt (Så må man se om man overlever fruens respons når hun opdager at man igen har købt legetøj :p )

PS: Ja syns' det er noget mærkeligt noget at blive ved med at bruge MT til styring af skærmen når det er fyldt med fejl og mangler og at man heller ikke vidreudvikler på det hjælper heller ikke. Som jeg sagde i mit 1. indlæg så er 193P+ en RIGTIG god skærm fuld valuta for pengene (Næsten) hvis ikke det var for MT.