Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Experter

Jeg faldt over dette TV i Fona, da jeg var nede for at kigge på Sony KDLW905, da jeg egentligt havde besluttet mig for at købe det.

Men tænkte jeg lige ville tage hjem og kigge efter nogle anmeldelser på nettet, men kunne simpelthen ikke finde nogen.

Så jeg ville lige høre om i kender noget til det, er det bedre/dårligere end KDLW905?

På forhånd tak for jeres hjælp.
hbouazza skrev:Hej Experter

Jeg faldt over dette TV i Fona, da jeg var nede for at kigge på Sony KDLW905, da jeg egentligt havde besluttet mig for at købe det.

Men tænkte jeg lige ville tage hjem og kigge efter nogle anmeldelser på nettet, men kunne simpelthen ikke finde nogen.

Så jeg ville lige høre om i kender noget til det, er det bedre/dårligere end KDLW905?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Hej

Jeg var i Fona for at se hvad det med betragtningvinklerne handlede om på 46W905. Min konklusion var at jeg ikke rigtigt kunne se problemet - farverne ændrede sig ifølge min opfattelse kun når man kom meget langt ud til siden i vinkler jeg alligevel ikke ser TV i.

Ved siden af 46W905 stod et 50W828. Her synes jeg farveskift var helt ekstreme.

Måske er det bare mig, men tjek lige om billedet set lidt fra siden før du køber ::l
Sphinx skrev:Jeg var i Fona for at se hvad det med betragtningvinklerne handlede om på 46W905. Min konklusion var at jeg ikke rigtigt kunne se problemet - farverne ændrede sig ifølge min opfattelse kun når man kom meget langt ud til siden i vinkler jeg alligevel ikke ser TV i.

Ved siden af 46W905 stod et 50W828. Her synes jeg farveskift var helt ekstreme.

Måske er det bare mig, men tjek lige om billedet set lidt fra siden før du køber ::l
Og begge skærme var naturligvis kalibreret efter foreskrifterne...? O_O
hbouazza skrev:Tak for svaret, og testen.

Er grunden til de ikke kan sammenlignes fordi de er i forskellige prisklasser, helt anden teknologi, eller hvor ledes?

På forhånd tak
Fordi w905 er en highend model og 828eren er midrange. W905 er på alle områder bedre, det gør dog ikke 828eren dårlig på nogen måde, og den er pirssat rigtigt fornuftigt. 7999 for en 50" er altså ret godt prissat for en helt ny model, og den ser ud til at være rigtig god value for money. Men prisen til side, så vil du få et klart bedre TV med 905eren.
@hbouazza:

Inden du farer ud og køber en W8'er (2014-version), bør du lige notere dig denne passus fra anmeldelsen på HDTVtest:
For many (especially gamers with an eye on input lag), the choice will be between the W829 and the step-down W705 series. On paper, the former offers 3D capability and higher motion resolution over the latter, but in reality, we found the KDL-50W829′s extra-dimensional viewing experience to be subpar because of reduced vertical resolution and inadequate bit depth. So in effect, you’re paying extra only for the motion-enhancing technologies which, to be fair, worked reasonably well on our W829B review unit. Decisions, decisions…
hbouazza skrev:Tusind tak for jeres inputs, så blev jeg det klogere. Hælder mest til W905, efter hvad jeg har læst om den, er der kun ros. Men jeg vil lige tage et smut forbi hifiklubben, og se på det igen.

Tak! :)
Sony W905 er rigtigt fint fjernsyn. Jeg havde købt det hvis det havde eksisteret i 50" udgave. Istedet købte jeg et Panasonic 50VT60, men jeg var, som sagt, tæt på at vælge 47W905 pga. det lavere elforbrug :D

Held og lykke