Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Parcki
Har lige købt mig et Philips 60PFL8708, når jeg så ligger film over på en usb viser den at der ingen subs er på filen når jeg trykker på subtitle knappen...
Er der nogen der har oplevet det samme eller har en ide til hvad der kan løse problemet, er lidt træt af at afspille fra min computer over HDMI da det ikke er helt samme kvalitet, og kan heller ikke se 3D over computeren...
Og der er i forvejen subs på filmen da det er custom subs ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hedder film og sub præcist det samme?
Af Parcki
Torben Rasmussen skrev:Hedder film og sub præcist det samme?
ja det gør de ..
Af stof
det fordi du skal hardcode underteksterne, altså sammensætte film fil og undertekst. Kan ikke huske om det hedder softcode eller hardcode. Hvis du har en film fil der er mpeg4 eller mkv og så din undertekst fil er en "srt" så kan du bruge det program der hedder mkvmerge gui, til at sammensætte disse to ting på din computer og så burde det virke. Hvis de ikke underteksterne kommer af sig selv når du har gjort dette, så skal du bare vælge dem via undertekst knappen på din fjernbetjening. ;-)
Af Parcki
stof skrev:det fordi du skal hardcode underteksterne, altså sammensætte film fil og undertekst. Kan ikke huske om det hedder softcode eller hardcode. Hvis du har en film fil der er mpeg4 eller mkv og så din undertekst fil er en "srt" så kan du bruge det program der hedder mkvmerge gui, til at sammensætte disse to ting på din computer og så burde det virke. Hvis de ikke underteksterne kommer af sig selv når du har gjort dette, så skal du bare vælge dem via undertekst knappen på din fjernbetjening. ;-)
Kan stadig ikke få den til at vise nogle undertekster ved hjælp af det program :S
Af stof
jamen så kan det være, at det fil-format du får når du har brugt programmet, er et som dit tv ikke kan læse ;-)

En anden løsning kan være at du køber dig et WD Tv Live 3 gen, og så tilslutter en ekstern. Det kan være en mulighed, for WD læser alle filformater, men nu ved jeg ikke lige hvordan du afspiller dine film.
Af Parcki
stof skrev:jamen så kan det være, at det fil-format du får når du har brugt programmet, er et som dit tv ikke kan læse ;-)

En anden løsning kan være at du køber dig et WD Tv Live 3 gen, og så tilslutter en ekstern. Det kan være en mulighed, for WD læser alle filformater, men nu ved jeg ikke lige hvordan du afspiller dine film.
Det gør jeg bare via USB i mit tv, og den kan jo åbenbart ikke læse undertekst filen :S
Af stof
jamen det jeg mener er, afspiller du alle dine film sådan? For hvis du gør det, så er den løsning jeg skrev, altså det med WD tv og en ekstern tilsluttet til den, nok den bedste løsning for dig, for den har ingen problemer med at afspille nogen som helst filer! Og som sagt tidligere, så er grunden til at dit tv nok ikke kan afspille den nye fil fra usb nok den, at dit tv ikke understøtter den type fil-formater som du ender op med at have efter at have brugt mkvmerge.
Af Parcki
stof skrev:jamen det jeg mener er, afspiller du alle dine film sådan? For hvis du gør det, så er den løsning jeg skrev, altså det med WD tv og en ekstern tilsluttet til den, nok den bedste løsning for dig, for den har ingen problemer med at afspille nogen som helst filer! Og som sagt tidligere, så er grunden til at dit tv nok ikke kan afspille den nye fil fra usb nok den, at dit tv ikke understøtter den type fil-formater som du ender op med at have efter at have brugt mkvmerge.
Har den sin helt egen 'medie server' den WD tv eller hvad man nu kan sige?
Af Parcki
stof skrev:WD Tv er lige som apple tv, dog med visse ting til forskel, du kan prøve at kigge på dette link
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1350553826

Det er her fra siden og så kan du gå et stykke ned og se det store skema, hvor den bliver sammenlignet med andre medie-bokse.
Her er en lille video der viser og fortæller lidt omkring WD Tv
http://www.youtube.com/watch?v=nROTiUSKqNg
Tak for det, vil jeg prøve :)