Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kvik
Hej

Jeg er ved at skulle købe min første fladskærm (max 32).

Jeg har overvejet forskelligt:

JVC 32DA8

Toshiba 32C3030D

LG 32LC55

Men er nu "faldet" over Philips PLF7562D

Jeg synes det havde et rigtig godt billede med gode farver.

MEn.. jeg synes også det er rigtig svært at bedømme, når man ser dem hos Fona, 2tal eller...

Måske var det bare bedre indstillet end de andre.

Er der nogen mere erfarne, der har en mening om dette TV?
Af MikkelU
Kunne også godt tænke mig lidt mere info på dette tv, og hvordan det evt står sig i forhold til et samsung le-32R88?
Af kvik
Hej

Jeg har nu købt dette TV.

Synes det er godt:
Rigtig godt billede
Masser af indstillingsmuligheder
OK lyd
Digital tuner god, men ikke helt så superb som min Triax
Godt billede med analogt signal
God feature med usb-port, fungerer fint som medieafspiller og pærenemt i forbindelse med softwareopgradering.

Negativt:
EPG er ikke meget bevendt - kun nu og næste (program)

Men det er faktisk også det enste negative, jeg kan sige om det.

Håber så bare det "holder" - på det punkt har jeg lidt dårlige erfaringer med Philips-produkter.
Af MikkelU
Usb var jeg ikke engang klar over, kan man også sætte en ekstern hdd til?

kender du noget til samsung r88? hvis ja, hvordan er den i forhold til dette philips?

Hvad holdbarheden angår er jeg ikke så nervøs
Af kvik
Hej
Jo, man kan godt tilslutte en harddisk via USB-porten.

Mht Samsungen så kan jeg ikke rigtig udtale mig om netop den model.

Jeg har set forskellige samsungs og synes mange har et knivskarpt billede og masser af kontrast, men jeg synes ikke billederne virker særlig naturlige. Så jeg har ikke rigtig interesseret mig for dem. Det er jo en smagssag.

hilsen Kvik
Af kskruger
Ang. Samsung R88, så har selv lige købt et R86, som er teknisk ens med R88. Inden købet kikkede jeg også på Philips PLF7562D og så dem begge i Fona. Grunden til at jeg valgte Samsung'en var, den er meget bedre til vise hurtige bevægelser, f.eks. når kameraet i optagelsen går fra den ene side til den anden. Så kørte Samsung'en helt rent, mod Philips som hakkede lidt i billedet. Dette var nok til mig, at jeg ikke ville vælge PFL7562D. Faktisk, var det en demo DVD fra Philips, som de brugte. Og det skal siges, at det ikke var en HD/Br DVD

Mvh
Kenneth
Af MikkelU
Okay interresant.. ::l

Er du ellers tilfreds med samsungen? Nogen tilføjelser el.? 8)
Af kvik
Første gang jeg afspillede en DVD på 7562D hakkede det lidt.

Men ved at skrue ned for forskellige billedbehandlingsting, der nok mest er beregnet til behandling af dårlige tv-signaler, fik jeg bugt med det.

Så det kan måske være fordi, det ikke var indstillet optimalt i forretningen?
Af kskruger
Tja...Hvis jeg skulle fortælle lidt om Samsung'en.
Den analog indgang, er klart bedre end jeg troede håbe på. Den forrige model serie (7), var jo ikke ligefremt kendt for, at ha den bedste analog del. Det skal siges, at jeg har TDC kabel tv. Men det rykker ikke ved, at det man ser skal være af god kvalitet. Det ses tydeligt ved direkte udsendelser, såsom tv-avisen, Formel-1 osv. der er billedet rigtigt godt, næsten på CRT niveau. Mens dårlige udsendelser bliver mere uldende og det kan igen variere, afhænge af hvilken kanal man ser. Men billedet er stadige meget meget bedre, end det man ellers ser i div. radio/tv forretninger, hvor de har tv stående med et dårligt analog billede.
Når vi snakker alm. DVD via HDMI indgangen, så sker der noget, shit det ser godt ud. Super super skapt billede, ja det skal opleves, man får virkelig lyst til, at gense alle sine dvd'er igen. Mange klager over, at deres LCD-tv har svært ved at vise sort, det klare Samsung'en rigtig godt.
Alt i alt, så er jeg super tilfreds med mit Samsung R86 og så gør det jo ikke noget, at det også ser flot ud.

Kenneth.
Af kskruger
kvik skrev:Første gang jeg afspillede en DVD på 7562D hakkede det lidt.

Men ved at skrue ned for forskellige billedbehandlingsting, der nok mest er beregnet til behandling af dårlige tv-signaler, fik jeg bugt med det.

Så det kan måske være fordi, det ikke var indstillet optimalt i forretningen?
Ja, de tv jeg så hos Fona, fik jeg at vide at alle stod med fabrik indstillinger.

Kenneth.