Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JensDalsgaard
Hej FP

Laver I på et tidspunkt en test af BV12? Eller venter I blot på at få et stillet til rådighed for test?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har takket nej til BV12, da vi fik den tilbudt sidste år.

Da B&O får deres paneler fra Panasonic, så vil denne model sandsynligvis ikke overleve 2014, så en test bliver mindre og mindre relevant som tiden går.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Egentlig interessant hvor længe denne model får lov til at køre med Panasonics pludselige stop i plasma-produktionen.

Det er jo ikke længe siden den blev introduceret, så mon B&O har sikret sig et længere lager af paneler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har faktisk spurgt, og svaret var at de havde sikret et lager indtil sommeren 2014. Derefter er det ikke Panasonic der er leverandør - og hvad skal der så ske...?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mon de kunne finde på at skifte Samsung plasma-panel? I så fald skal de dog nok skrumpe tv'et en tomme til 64", hvilket jo ikke nødvendigvis er helt nemt i forhold til produktionen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det lyder ikke som en helt billig opgave. Men hvis markedet er der, så er det jo heller ikke billigt bare at lade et produkt dø før tid. Jeg tror lige jeg smider Tina en mail og får en latest update :)
Af JensDalsgaard
Det er svar er jeg spændt på at høre. Hvis ikke B&O kan få dette panel, eller et tilsvarende længere, vil mit bud være at BV12 udgår, og en ny introduceres. B&O har jo mig bekendt meldt ud, at de generelt set vil lave flere nye produktlanceringer. Og ja, det er enormt dyrt at omstille produktet/produktionen, og så kan man vel lige så godt lave et helt nyt produkt, som vil have større nyhedsværdi. Kender I noget til B&Os planer i forhold til OLED?
Af kennethhaar
B&O OLED? Kan du sige 250.000 - 500.000 kr? Så BV 4,7, 10 & 12 snart borte. Hvad er der snart tilbage?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JensDalsgaard skrev:Kender I noget til B&Os planer i forhold til OLED?
B&O har interesse i OLED og har haft det noget tid, har jeg fået at vide.

Men hvis de skal være med fra start, så skal de dog nok satse på OLED-paneler fra LG, og spørgsmålet er nok om de vil skifte leverandør nu hvor de gennem lang tid har samarbejdet med Panasonic og Samsung. Men nu ophæver de jo snart med Panasonic, så måske?
Af JensDalsgaard
Jeg hørte i sidste uge fra en lokal b&o butik at der snart kommer en afløser for bv12, og han kunne ikke få flere bv12 til butikken. Men mere vidste han heller ikke. Det bliver spændende at se.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg hører det samme - altså afløser til BV12.

Jeg hører også, at der er optakt til en anden mere mainstream model, men også den præsenteres på det samme pressemøde, ved jeg ikke endnu.

En ny Avant model, der dermed genopliver den populære serie, forlyder det.