Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nixse
Jeg blev anbefalet ovenstående TV i min søgen på nyt tv, men har så været ude og se på det i Elgiganten - Jeg blev skuffet. På skærmen og også andre skærme kørte en speciel film fra Phillips, hvor jeg virkelig kunne se, at filmen "laggede"- Kan det virkelig passe? For jeg spurgte ind til om de 50Hz skanningsfrekvens ville betyde noget, hvortil svaret var nej, men så så et andet Sony, med 100Hz skanningsfrekvens og den kørte helt smooth.

Spørgsmålet er: Var det den DVD der kørte, som er et salgstrick eller ER der virkelig så meget forskel på 50 og 100Hz?

For er det tilfældet, så skal jeg helt sikkert op i 100Hz.
Brugeravatar
Af edinger
Nixse skrev:Jeg blev anbefalet ovenstående TV i min søgen på nyt tv, men har så været ude og se på det i Elgiganten - Jeg blev skuffet. På skærmen og også andre skærme kørte en speciel film fra Phillips, hvor jeg virkelig kunne se, at filmen "laggede"- Kan det virkelig passe? For jeg spurgte ind til om de 50Hz skanningsfrekvens ville betyde noget, hvortil svaret var nej, men så så et andet Sony, med 100Hz skanningsfrekvens og den kørte helt smooth.

Nej.
Nixse skrev:Spørgsmålet er: Var det den DVD der kørte, som er et salgstrick?

Ja
Nixse skrev:...eller ER der virkelig så meget forskel på 50 og 100Hz?

Nej.
Af Nixse
edinger skrev:
Nixse skrev:Jeg blev anbefalet ovenstående TV i min søgen på n
t tv, men har så været ude og se på det i Elgiganten - Jeg blev skuffet. På skærmen og også andre skærme kørte en speciel film fra Phillips, hvor jeg virkelig kunne se, at filmen "laggede"- Kan det virkelig passe? For jeg spurgte ind til om de 50Hz skanningsfrekvens ville betyde noget, hvortil svaret var nej, men så så et andet Sony, med 100Hz skanningsfrekvens og den kørte helt smooth.

Nej.
Nixse skrev:Spørgsmålet er: Var det den DVD der kørte, som er et salgstrick?

Ja
Nixse skrev:...eller ER der virkelig så meget forskel på 50 og 100Hz?

Nej.
Hrrmpf!

Hvori ligger tricket, for det var kun på 50Hz den laggede. Jeg må ud igen og banke lidt i bordet. Hans lille trick var ved at koste mig 9000,
Brugeravatar
Af edinger
Det er nævnt i så mange tråde efterhånden, at jeg ikke gider at lede efter det. Men du kan jo selv gøre forsøget.

Bottom line -- som også er blevet nævnt til uendelighed -- er, at du ikke kan bruge butikken til andet end at vurdere farven på rammen.

Der er naturligvis en grund til, at en skærm får en anbefaling med på vejen i en faganmeldelse.
Af Nixse
edinger skrev:Det er nævnt i så mange tråde efterhånden, at jeg ikke gider at lede efter det. Men du kan jo selv gøre forsøget.

Bottom line -- som også er blevet nævnt til uendelighed -- er, at du ikke kan bruge butikken til andet end at vurdere farven på rammen.

Der er naturligvis en grund til, at en skærm får en anbefaling med på vejen i en faganmeldelse.

Jeg er ikke i tvivl om, at her sidder folk med forstand og viden, men mine øjne kunne godt se, at der var en stor forskel, så derfor spurgte jeg ind til om der virkelig var så stor forskel, eftersom det var ved at koste mig 8999,- istedet for de 6999,- Derfor spurgte jeg om der virkelig var så stor forskel eller om det blot var et salgstrick.

Jeg har allerede brugt søgefunktionen, men med den minimale forstand jeg har på TV, så gav "50Hz og Frekvensskanning" intet resultat.
Af bleed_blue
Jeg tillader mig lige at skrive i denne tråd, i stedet for at oprette en ny...

Fra mandag (24. Feb) kan man få dette tv til 5500 i Elgiganten og det ser jo umiddelbart ud til at være en fornuftig pris, men jeg spekulerer lidt på, om tv'et måske vil komme endnu længere ned i pris.

Jeg er godt klar over, at der nok ikke er nogen her på forummet, der har indgående kendskab til Elgiganten eller andres planer, men da de nye tv bliver lanceret i løbet af foråret, må man jo forvente, at forhandlerne skal have tømt lagrene af 2013 modeller, og priserne afspejler dette.

Så, tror I, at der er noget at spare ved at vente lidt endnu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'ene fra 2013 er på vej ud for at bane vejen for 2014-modellerne. Der kan ske ét af to ting: Priserne dumpes fordi lagrene langt fra er tømte, eller priserne stiger fordi lagrene netop ER tømte og der ikke er konkurrence længere.

Hvilken af de to tør du håbe på? Vi ved ikke hvor mange TV der er på lager.
Af jones31
Du kommer ikke til og se så store besparelser mere, kun hvis enkelte modeller ikke er tømt ud fra lagerne som der skrives.

Den sony er en godt skærm og pæn design mæssigt og god til gaming også pga dens lave inputlag.
Men ja det køre ikke helt flydende ved hurtige panoreringer i billedet og ja der er forskel på 50-100 og 200hz.
Men køb tvet og vurdere det selv hjemme i din stue.