Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
I stedet for min nu aldrende handdisk optager overvejer jeg i stedet at smide en ganske almindelig harddisk på mit eu55f8005 tv, så jeg vil kunne nøjedes med at bruge én fjernetjening-det med to stk er i længden noget rod synes jeg. Derfor skal jeg lige høre om der er nogle af i andre som har kastet jer ud i dén løsning med dette tv, når der skal optages ét eller andet og hvilken harddisk i kan anbefale til formålet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Når vi tester her på FlatpanelsDK bruger vi en Transcend USB-harddisk. Den har indtil videre fungeret på alle de tv vi har prøvet og den trækker selv strøm via USB-porten - den kræver således ikke separat strømkabel.

Fordelen ved dit F8005 er jo også, at det har dobbelttuner, så du kan se et tv-program og optage et andet imens.
Af silkeborg
Har man nogensinde været i en situation hvor der i TV var to udsendelser der var værd at se på samme tid? Jeg har selv et Samsung F8505 og jeg tror også den kan optage vi ekstern HD, men jeg har ikke prøvet det, for der kommer vel ikke noget der er værd at optage?
Af Supergris
Efter min erfaring er Transcend harddiske ikke særligt udbredte, og jeg har endnu ikke prøvet en HDD fra andet fabrikat, der ikke har fungeret, selv om jeg har hørt folk omtale det, så jeg vil sige, at du ikke skal være nervøs for, at købe en HDD fra et andet kendt fabrikat, da der kan være lige så stor forskel modellerne imellem, som fabrikatet er af betydning...
Af Ekmani
Står også og skal købe en harddisk til vores F8005 og har lige et par spørgsmål...

Hvilken Transcend type er der nærmere tale om I bruger i test?

Er den rimlig lydløs?

Findes der efter jeres mening endnu bedre alternativer sammen med F8005?
Denne her fx: http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-m3 ... 5131p.html
http://www.youtube.com/watch?v=Ot32pRoy30s

eller er det bare om at snuppe pågældende Transcend?

Venligst og på forhånd tak for hjælpen herfra :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan ikke lige finde den specifikke Transcend model som vi bruger hos forhandlerne. Den er nok udskiftet til en nyere version. Det er vel også 3-4 år siden vi købte den. Det er bare en helt basal model i et fladt sort design med USB.

Samsung-harddisken fungerer sikkert også ganske fint, men med USB-harddiske er der ikke rigtig de store fordele i at købe fra samme mærke. Bemærk også, at mange af dem har backup-funktioner, hvilket jo ikke er nødvendigt at betale ekstra for, når de skal tilsluttes tv tv'et :-)