Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
Inden jeg uddyber skal jeg lige sige at jeg godt ved, at det vist var ulovligt på en eller anden måde for nogle år siden...

Mit spørgsmål går på, at jeg har et aldrende Philips tv i mit soveværelse, mit problem er at jeg har mere end langt fra dette tv til mit stofa antenne stik. Derfor tænkte jeg på om der findes en trådløs mulighed i stedet for at jeg skal trække 20 meter kabel til mit tv?

Jeg mener at kunne huske, at det har fandtes, men er det stadig tilfældet og hvor kan noget sådan købes?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvilke tv-kanaler vil du gerne have derind? Hele pakken eller blot de basale?

Der er jo begyndt at komme tv-kanaler via internettet hos både de eksisterende tv-udbydere og nye udbydere, som er rene internet-udbydere. Har du f.eks. en iPhone/iPad har mange af tv-udbyderne en app hertil, som du kan sende op på tv-skærmen via en Apple TV boks. Det vil alt andet lige være en del billigere end at investere i dedikerede trådløse løsninger til tv-signalet.

Alternativt findes Slingbox:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1381150528
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få trådløst udstyr, som kan sende ét signal - såsom scart eller HDMI - men du kan ikke sende hele frekvensbåndet, som kanalerne ligger i til dit TV trådløst. Dvs. du vil ikke kunne sætte noget i antennestikket på TV'et, men du skal derimod bruge scart eller HDMI-forbindelse og så have en enhed et andet sted, som kan bruges som tuner. Det kunne være et set-top-box med en passende video-udgang.