Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja jeg har lyst til at købe et fedt television til stuen i den nye lejlighed. 55-65 tommer er überklasse, og det eneste der tæller (stort set) er super billede, og det skal være LED.

Jeg har læst meget herinde, samsung f8 eller f7 og sony w9 har længe været dem jeg har kigget på.

Nu er sonys f9 nede på 16000 og f8'eren har en fast pris på 12500. Så nu tænker jeg jo lidt på UHD. Er det rigtigt at jeg fra en afstand på 3-4 m slet ikke kan se forskel? Her tænker jeg på f8 HD sammenlignet med f9 med HD og UHD.

Hvad skal jeg købe? Er det et dårligt tidspunkt at handle?
Alle svar er velkomne og værdsat.
Mvh William

Ps: rummet er rimelig lyst og jeg bruger den også til gaming men ikke seriøst
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad med Sony W905? Eller at vente til 2014- modellerne kommer?
Af Parcki
Torben Rasmussen skrev:Hvad med Sony W905? Eller at vente til 2014- modellerne kommer?
Hvornår begynder 2014 modellerne at komme på markedet ?
Ja som jeg skrev var det også en af dem jeg overvejer.
Ja, det med at vente det har jeg tænkt på, men det lyder som om at forretningerne ikke sænker prisen på de gamle modeller og de nye starter jo med at være dyre, men ja, så kan man jo vente til de bliver billige, ved ikke om VM i Brasilien trækker priserne nogle veje, det er jo noget man gerne vil have et godt fjernsyn til :p
Men ift det med afstanden ved du så om det er rigtigt at jeg ikke kan se forskel på HD og UHD fra 3-4 m afstand på en 55"?
Har fjernsyn snart optimal billedkvalitet?
Jeg mener det er til april.
Jeg venter, forhåbentlig er prisen faldet til VM, så kan jeg håbe på UHD 65" god kvalitet til 15-20 kilo, men det er nok drømmeri, så må man jo "nøjes" med 55"

65" uden UHD synes jeg dog er en skam
Af lennon
- hvad nu hvis et ikke UHD overall performer bedre end et UHD ? Sådan var det faktisk i lang tid da man gik fra SD til FullHD . Mange SD topplasma havde et klart bedre billede end FullHD LCD/LED . Med andre ord var opløsningen isoleret set absolut ikke afgørende for den totale billedoplevelse .