Hej igen, så blev djævlens advokat sat for døren og F8005 blev indkøbt, men det blev sgu' en besynderlig oplevelse i Elgiganten....
Da fruen og jeg kom derud i går med 99% beslutning om at købe lige den model, blev vi mødt af en ekspedient, der kiggede vantro på os, da vi spurgte til F8005.
På to minutter nævnte han så mange negative ting om Samsung, at vi virkelig blev i tvivl om, hvad det var vi havde gang i..., bl.a.:
- forældet teknologi, noget med nogle spejle og baggrundslys fra siden, hvor de andre brugte direkte lys og noget med nogle små områder, der blev oplyst af hver deres lampe
- Samsung var måske stor i Danmark, men på verdensmarkedet var de ganske små
- dårligt billede i forhold til Panasonic og LG
- dårlig og langsom Smart-TV
- ingen on-site support
- henviste til Kontant udsendelsen og fortalte, at det nok ikke holdt ret meget mere end 2 år, pga. dårlige komponenter.
Han viste os herefter et Panasonic, der stod tændt med et stillbillede (panoramaluftfoto af by), der var fantastisk flot og skarp.
Jeg spurgte så, om vi måtte se F8005 evt. med samme billede. Vi kunne godt se det, men ikke med samme billede.
Det stod så i det allerfjerneste hjørne, allernederst, lige ved døren ud til lageret og køleskabene. Det var tændt, men billedet var helt mælkehvidt, som om der bevidst var justeret på billedeindstillingerne, så det så meget dårligere ud, end de andre fladskærme.
Han trak os herefter hen til LG, og så startede en 5 min lang salgstale, som var lige ved at overbevise os om, at vi skulle købe LG (som i øvrigt er et vi har i forvejen, og har været fint tilfreds med (undtagen smart-delen på vores harddiskoptager)).
Nå..., vi bad om 5 minutters timeout. Vi endte med at satse på at stole på Flatpanels i stedet for ekspedienten. Han så overbærende ud, da vi overbragte ham vores beslutning, skulle lige køre trickset med at gøre som om han faktisk ikke troede at de overhovedet havde nogen F8005 på lager (men det havde jeg konstateret på nettet) Herefter det sædvanlige forsøg på plussalg med ekstraforsikring, kalibrering og vægbeslag (men det skal de jo..

). (i øvrigt fortalte han os, at vi ikke selv kunne kalibrere det, da det krævede specialudstyr)
Herefter ud til vareudleveringen. Blev så noget overrasket, da lagermanden lige gjorde mig opmærksom på, at jeg lige skulle huske, at Samsung havde 2 års on-site support, så hvis der skete noget, ringede jeg bare til Samsung, så kom de hjem til os og reparerede det...!!
Hvis jeg kom ind i butikken lige ude fra gaden, og overhovedet ikke havde sat mig ind i noget i forvejen, ville jeg ALDRIG have købt et Samsung, når det blev fremstillet på den måde...!!
Mvh. Helge