Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Baxuz
Hej folkens

Efter mange overvejelser ser det ud til at jeg er blevet enig med mig selv om at gå efter Sony istedet for Samsung "F8005" modellen. Da jeg så går ind på Sony's hjemmeside, kan jeg se at deres nye LED model som hedder Sony W95 "KDL-55W955B
" er den fulde model betegnelse, kommer til at koste 14.499 kr. Det er 1000 kr. mere end Sony W905 modellen. Jeg ved godt at W95 ikke er kommet på markedet endnu, og derfor er det begrænset med test osv. men er det ikke lidt dumt at købe W905 modellen, hvis der kun er 1000 kr. i prisforskel lige nu? W95 modellen er efterfølgeren, og ser egentlig rigtig lækker ud. Se den her http://www.sony.dk/electronics/fjernsyn/kdl-55w955b

Kom med jeres mening :)

Jeg skal dog være ærlig og indrømme at jeg desværre ikke fik fingere i en Samsung F8005 model da den var til 10.000 kr. for så havde jeg helt sikkert køb den til den pris. Alle de fjernsyn som er nævt her er 55" modeller.
Det er med stor undrede at de allerede kan pris sætte W95 til 14.499kr som mest lyder som et tilbud man ser sidst på året til sammenligning hvad W905A koste i starten af 2013.

Hvad billedkvalitet angår så kan man ikke spå om selvom W95 også har Triluminos og det nye X-Tended Dynamic Range. Om det så gør en forskel det må en test vise.
Baxuz skrev:Er det ikke lidt dumt at købe W905 modellen, hvis der kun er 1000 kr. i prisforskel lige nu?
Jo, hvis afløseren er så meget bedre, at det retfærdiggør merprisen.

Svaret på dét spørgsmål må dog bero på en test.
Ja jeg undrer mig også over prisen, men måske fordi 4K er på vej frem? Undrer mig også over, de ikke har sat 2 tunere i som Panasonic og Samsung gjorde sidste år i deres topmodeller. Og så ville jeg personligt savne drejefod. Og har ikke noget at bruge den voldsomme lysstyrke de praler af til. Jeg skruer alligevel en del ned i forhold til standardindstillingerne.
Af Baxuz
Tak for input. Jeg blev også selv overrasket over prisen på W95. Jeg vil dog sige at W905 modellen lever fuldt ud op til vores krav til et nyt fjernsyn, så skulle den snart komme på tilbud til 10-11.000 kr. så bliver det helt klart den vi vælger. Det samme gælder for Samsung F8005 modellen.