Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vindheks
I går søndag kom endelig dagen hvor det gamle billedrørs tv skulle skiftes ud.

Vi kom hjem med et JVC: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-lt-40e71 , og nu er jeg godt nok begyndt at tvivle meget på om det var et godt valg.

Vi kom egentlig for at kigge pga. et tilbud på samsung ue40f6275.

Til det sagde sælgeren at det kun var 50 Hz. Og ville vise os et 100 Hz også under 5000 kr.

I stedet blev vi ledt til JVC tv'et. Jeg synes farverne er meget kørt i vejret, og selv efter et kig på kalibrerings guide her på siden, virker de stadig voldsomme. Dertil kommer at de mørke detaljer nærmest forsvinder. Ærlig talt er jeg ret skuffet.

Er der nogen der har erfaring med JVC'en? Eller erfaring med samsung'en?

Er jeg gået helt forkert i byen?
Brugeravatar
Af edinger
JVC lukkede ned for sin TV-produktion i 2011 og solgte retten til sit varemærke til såkaldte tredjeproducenter.

Så som det er tilfældet med Thomson, Finlux, Blaupunkt og senest Pioneer, må det antages, at de JVC-skærme, du kan finde i butikkerne i dag, er produceret af tvivlsomme kinesiske eller mellemøstlige konglomerater.
Af Globulus
edinger skrev:JVC lukkede ned for sin TV-produktion i 2011 og solgte retten til sit varemærke til såkaldte tredjeproducenter.

Så som det er tilfældet med Thomson, Finlux, Blaupunkt og senest Pioneer, må det antages, at de JVC-skærme, du kan finde i butikkerne i dag, er produceret af tvivlsomme kinesiske eller mellemøstlige konglomerater.
Blaupunkt fremstilles af UMC i Slovakiet.

Finlux og Luxor fremstilles (formentlig) af Vestel i Tyrkiet.

JVC-mærket ejes af AmTRAN i Taiwan.

Det er lidt svært at holde styr på hvor de forskellige mærker holder til.
Af BrianH
Globulus skrev:
Det er lidt svært at holde styr på hvor de forskellige mærker holder til.
En tilføjelse til det, er at de "nye" Pioneer LED er identiske med Thomson tv. Der er blot et andet logo på
Senest rettet af BrianH 10 feb 2014, 22:38, rettet i alt 1 gang.
Af jones31
Du burde have købt 40l7363n fra Toshiba i stedet for JVC'en. Markant bedre billed, inputlag og har også smarttv, hvis det var planen, at det skulle bruges. Har selv haft mulighed for, at teste både samsung 6275 og toshibaen derhjemme i en uge og der vinder toshibaen.
Af Vindheks
Tak for jeres input :)

På hvilke områder vinder Toshiba'en over samsung'en? Eller det er måske bare hele vejen rundt.
Vi har ikke brug for smart tv, så jeg vil hellere have bedre billede end ekstra lir.

Smertegrænsen ligger omkring de 4000 kr, så 5000 for Toshiba er måske et skridt for langt (jeg har ikke kunne finde det billigere)

Jeg hælder egentlig til at bytte, men kan ikke rigtig se et alternativ inden for samme prisklasse.

Kan det bedre betale sig at vente til 2014 modellerne?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2014 modellerne bliver jo ikke billigere.
Af BrianH
Vindheks skrev:Tak for jeres input :)

På hvilke områder vinder Toshiba'en over samsung'en? Eller det er måske bare hele vejen rundt.
Vi har ikke brug for smart tv, så jeg vil hellere have bedre billede end ekstra lir.

Smertegrænsen ligger omkring de 4000 kr, så 5000 for Toshiba er måske et skridt for langt (jeg har ikke kunne finde det billigere)

Jeg hælder egentlig til at bytte, men kan ikke rigtig se et alternativ inden for samme prisklasse.

Det eneste Toshiba jeg har prøvet, er så uendeligt langsomt til at skifte kanaler (der kan gå 8 - 12 sekunder), at man næsten giver op.
Så det skal i hvert fald prøves på forhånd
Af jones31
Vindheks skrev:Tak for jeres input :)

Det gør den på billedkvaliteten efter til både alm tv,film og sport. Og den tager ikke 8-12 sek for den har skiftet kanal. Hvor bor du henne i landet?
Af PeterD
SUPER!

Husk brug lige lidt tid på at indstille det korrrekt. Kalibrere det

Ps. Skru ned for kontrast og farve og brug typisk biogrsf- billedindstillingen.