Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle.

Jeg har investerer i et Samsung UE46F7005 Smart TV, da jeg synets mit gamle 32" B&O BeoVision 7 var ved at være for lille, og efterhånden er træt af at skulle have en boks sat til for at få mit digital-signal.

Jeg er da noget imponeret over billede og design, så det er jo super.. :) B&O'en er nu hængt på i køkken-alrummet i stedet.

Dog har jeg et lille irritationsmoment, jeg simpelthen ikke forstår noget af.

Mit TV-signal får jeg fra Waoo (Energi Midt), og via "Alle TV"-abbonementet er jeg koblet på med DVB-C, og billedet står knivskarpt på alle kanaler.

Dog forstår jeg ikke at det lille video-preview i EPG-guiden ikke viser video. Der er bare sort skærm med sådan en hvid streg der kører rundt i en cirkel som om den loader, men billede kommer der aldrig.

Jeg har søgt og søgt, uden held. Jeg kan se nogle løsningsmuligheder hvad angår YouSee (noget med at slette nogle kodede kanaler i kanallisten), men det har jeg ikke på Waoo.

Jeg kontakter så Samsungs chat-support, der fortæller mig at det ikke kan lade sig gøre.. Noget med at kanal-udbyderne ikke kan finde ud af at blive enige om en EPG-standard, og han forklarer mig at det ikke vil du på nogen udbydere overhovedet (??) - Jeg synted da bestemt jeg både har læst og set anmeldelser/billeder af at det virker for andre.

Kan det virkelig passe?? Virker EPG-videoen ikke for nogen? - I øvrigt siger han at det er samme issue der gør at "TV nu" ikke virker heller.

Alt hjælp / råd vil være fantastisk..

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De anmeldelser du har set - har de benyttet Waoo? For det ER der problemet ligger. Hos Yousee skal alle kanaler i 143 MHz båndet fjernes før det virker.
Hej Torben.

Jeg tror ikke de billeder/anmeldelser jeg har set/læst drejer sig om Waoo. Men supporteren jeg snakker med fra Samsung fortæller mig at det er "galt" på samtlige udbydere(??) - Men det troede jeg nu heller ikke på..

Er der nogen der ved hvilke kanaler der skal slettes på Waoo før det virker? - Jeg rodede lidt med det og tog 5-10 kanaler ad gangen og så virkede det hvis jeg bla. slettede DR3. - Hvordan ser jeg hvilken frekvens den ligger på?
Af Vantage
Nu har jeg snakket med Waoo (Energi Midt).

De siger de leverer det hele korrekt, og issuet må være en fejl i firmwaren på TV'et..

Lige hvad jeg frygtede.. En "pegen fingre" ad hinanden.. :(

Kan man mon nedgradere firmware på tv'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg angiver hvilke kanaler der skal slettes hos Yousee her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1379019134

Om Waoo gemmer samme kanaler på denne frekvens tvivler jeg på. Du må nok prøve dig frem og slette indtil det virker og så tilføje igen én kanal af gangen. De lister jeg kan finde med frekvenser har ikke noget der ligger i samme 143 MHz område som Yousee's problematiske kanaler.