Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tgr
Hej alle,vi har købt Samsung UE55F9005 og er mega glade for tv'et...men har et mega problem,kablet til boxen er 1,5 m for kort ???? I forhold til vores opsætning og møbler,jeg har talt med Samsung og de bad mig ringe til et firma som hedder Convena,men de kan ikke hjælpe med et længere kabel :(( jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre,hvis det kun er alm ledning der er i kablet,kan jeg måske få et værksted til og forlænge det...men der er vel også noget optisk deri ? Er virkelig i vildrede,da vi ikke kan ændre på opsætningen...
Håber nogen kan hjælpe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som sådan behøver der ikke være noget optisk med i sådan et kabel (det tror jeg næppe der er), men der skal jo både være strøm og signal deri. Kablet er et proprietært et af slagsen, så det er ikke videre smart, at Samsung ikke selv laver et i flere længder. At forlænge det eksisterende - og derved skære det op - vil nok være lidt risky, da du risikerer at skabe en forbindelse der kan komme støj i.
Af Tgr
Hej,ja jeg syntes også det er mærkeligt at man ikke kan købe et der længere ?
Aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Øv, kedeligt problem. Det er selvfølgelig ikke lige en oplagt løsning, men Samsungs Evolution Kit kommer jo her i foråret. Måske det har - eller kan købes - men længere kabel? Det vil også give jer HEVC dekodning, som nærmest er en nødvendighed til 4K-signaler - men det er naturligvis også en ret markant udskrivning.

Men det kan da næsten ikke passe, at Samsung ikke kan skaffe et længere kabel?
Af Tgr
Hej Rasmus,vi er godtnok osse frustrerede...vores møbler er nye,så det er ikke en option begynde og flytte rundt :( jeg forstår det simpelthen heller ikke...har også forhørt mig hos hifi klubben,med samme negative svar...kan godt se det smarte i og gemme boxen væk i et skab :)men min kæde hopper godt nok af når det ikke er muligt og tilkøbe et længere kabel :/ tror du det kan forlænges af en proff ? Mener en tekniker af en slags ?
Af Nauticay
hej

Jeg skal ud og spise med Samsung i aften, så skal jeg høre med dem om de har en løsning på det.
men og forlænge den mener jeg er en dårlig løsning.

gir dig et svar sent i aften eller i morgen tidlig.
Af Tgr
Super,glæder mig til og høre om der er en mulighed ;)vi har investeret i fodpaneler i stuen,hvor kablerne skulle skjules i..men pt er de ikke til meget nytte :))
Det med følgende kabel er ca 3 m langt,vi har brug for 4,5 m
Af Nauticay
der var vi her igen :)

som sagt fik jeg snakket med Samsung i går aftes, og han mente det fandtes kabler som er længere, men han måtte checke det i dag, så jeg har desværre ikke et ja eller nej svar til dig.

jeg kommer tilbage så snart jeg ved noget mere.

ha en fin dag :p
Af ATPDK
Jeg er i aller højeste grad med på en lytter her!
Vi mangler også et længere kabel..

Jeg håber også på en løsning.
Af Nauticay
...der var jeg tilbage igen.
jeg har desværre dårlig nyt til jer. Der har været lavet en længere kabel men den blev trukket tilbage da den gav for meget støj på signalet. så PT er der ikke en kabel som er længere end den som er med. :(