Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JRN
Halløj,

Jeg har et gammelt Panasonic PX80, som sporadisk er begyndt at summe - efter det er slukket! Når jeg skriver sporadisk mener jeg virkelig sporadisk - der er ingen sammenhæng i hvornår det summer, og hvornår det ikke summer. Det eneste, der hjælper er at trække stikket på det.

Det lyder som om, det kommer fra en tændspole eller andet strømbærende - men jeg er langt fra sikker i min sag. Hva' hulen kan det være? Det lyder som om, det er noget der suger en hel del strøm - selvom TV'et ikke er tændt.

Er der nogen, der har oplevet lignende, eller har en god idé om, hvad det kan være?? TV'et er jo efterhånden ved at være vel over pensionsalderen.

'Sank you!

Vh
Jeppe
Af BrianH
Hvad det er ved jeg ikke, men du skulle vel ikke have en elmåler man kan sætte i stikkontakten, hvor fjernsynet sidder? Jeg er lidt nysgerrig efter om der er et stort strømforbrug, mens der e summen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har en ældre Philips 9731 som også summer hørbart når den er slukket. Den summer dog hele tiden.
Af JRN
Jeg tror den gamle har en elmåler, så det burde være muligt at fremskaffe.

Mit TV summer også når det er tændt, men det er den typisk kendte plasma-summen. Når det er slukket er det en tydelig "elektrisk lyd"!