Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skttl
Hej forum

Har købt mig et nyt fjernsyn med tilhørende vægbeslag. Problemet er at stikkene til bl.a. antenne og hdmi vender bagud, samtidig med at mit vægbeslag kun efterlade 1,5 cm plads at rutte med.

Er det muligt at sætte nogle længere skruer (med møtrikker som afstandsstykker) i beslaget, så jeg kan øge afstanden mellem væg og fjernsyn, eller er det for risikabelt i forhold til at bære skærmens vægt?.

Det er et 50" LED fjernsyn jeg har.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne også blot skrue en plade fast på væggen, som du så sætter beslaget på bagefter. Det ville give dig lidt mere luft og samtidigt, så ville du få mulighed for at sætte det endnu bedre fast på væggen (hvis det da var et problem).

De vinklede kabler er en god idé, men på TV med bagudvendte HDMI-porte, så har producenten som regel valgt et fobindelses-board hvor portene sidder med den lange side ind mod hinanden. Det gør det umuligt at få mere end 2 vinklede HDMI-stik i (ét der vender den ene vej og ét der vender den anden vej). Herefter vil kablerne dække for hinanden.

Man kan få vinkel-stik, der pejer i længderetningen af stikket, men de er meget længere end den anden type, så det løser nok ikke dit problem:
http://www.av-cables.dk/hdmi-adapter/