Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis I kører med THX-profilen, så er der ikke så meget at hente. Hvis han kører i standardprofilen, så er du home safe.
Så er colorimeteret kommet. Indtil videre har jeg lige kalibreret min skærm til min bærbare computer vha. den medfølgende software. Må sige, den ændrede en hel del. farvetemperaturen gik fra at være decideret kold til at være meget varmere. Jeg ved dog ikke, om det er anbefalelsesværdigt at kalibrere en arbejdscomputer, som primært bliver brugt til at programmere og simulere på. Nogen der har en grund til for og imod på dette punkt?
stof skrev:Hvorfra ente du med at købe fra osv? Synes bare den ene side... den der grafisk handel ser lidt underlig ud/lumsk.
Jeg købte faktisk fra dem. Hurtig levering. Alt gik problemfrit. Vil heller ikke have nogen betænkeligheder over at købe derfra igen!
stof skrev:Hvorfra ente du med at købe fra osv? Synes bare den ene side... den der grafisk handel ser lidt underlig ud/lumsk.
Det er sikkert NSA der står bag siden. Hardwaren du køber kan så bruges til at spionere imod dig. :s
flatnesdam skrev:
Det er sikkert NSA der står bag siden. Hardwaren du køber kan så bruges til at spionere imod dig. :s
Jeg smider apparatet ud med det samme! :o
Af stof
Mente det bare som om, at det enten ender med at produktet ikke kommer, eller at de trækker pengene for det gældende produkt og så kommer det ikke, hvorefter man har problemer med at kontakte support osv. Synes jeg har læst mange opslag af den slags efterhånden, især om sider der ikke har så mange anmeldelser på trustpilot. :)
stof skrev:Mente det bare som om, at det enten ender med at produktet ikke kommer, eller at de trækker pengene for det gældende produkt og så kommer det ikke, hvorefter man har problemer med at kontakte support osv. Synes jeg har læst mange opslag af den slags efterhånden, især om sider der ikke har så mange anmeldelser på trustpilot. :)
Forstår godt din skepsis. Men som sagt, gennemførte de en fejlfri ordre overfor mig. :)
simonlund52 skrev:Så er colorimeteret kommet. Indtil videre har jeg lige kalibreret min skærm til min bærbare computer vha. den medfølgende software. Må sige, den ændrede en hel del. farvetemperaturen gik fra at være decideret kold til at være meget varmere. Jeg ved dog ikke, om det er anbefalelsesværdigt at kalibrere en arbejdscomputer, som primært bliver brugt til at programmere og simulere på. Nogen der har en grund til for og imod på dette punkt?
Hvis du kalibrerer computeren, så ser billeder på nettet da trods alt rigtige ud, så dét er da et pro. Jeg justerer selv de skærme jeg sidder ved til dagligt, men da jeg konstant flytter plads, så orker jeg ikke at kalibrere dem hver dag...
Torben Rasmussen skrev:
simonlund52 skrev:Så er colorimeteret kommet. Indtil videre har jeg lige kalibreret min skærm til min bærbare computer vha. den medfølgende software. Må sige, den ændrede en hel del. farvetemperaturen gik fra at være decideret kold til at være meget varmere. Jeg ved dog ikke, om det er anbefalelsesværdigt at kalibrere en arbejdscomputer, som primært bliver brugt til at programmere og simulere på. Nogen der har en grund til for og imod på dette punkt?
Hvis du kalibrerer computeren, så ser billeder på nettet da trods alt rigtige ud, så dét er da et pro. Jeg justerer selv de skærme jeg sidder ved til dagligt, men da jeg konstant flytter plads, så orker jeg ikke at kalibrere dem hver dag...
God pointe.. Jeg kan også godt mistænke de originale indstillinger til at være lidt hårde mod øjnene, og så bruger pre indstillingerne vel også mere i strøm.