Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bakaris
Hejsa,

Er der andre som har oplevet en summen fra Philips 55PFL8008s? Den kommer mest fra det øverste højre hjørne.

Har leget rundt med skærmindstillinger, Ambilight og lyd, men intet hjælper.

Jeg ved, at det er at forvente fra en Plasma. Men troede ikke at det var et problem med LED.

Software er up-to-date.

Er lidt i tvivl om det er "as in intended" eller om jeg bare skal sende det tilbage...

På forhånd tak :)
Af Globulus
Formentlig strømforsyningen, der benytter komponenter af ringe kvalitet.

Nu skriver du, at du har leget med skærmindstillingerne? Ændrer lyden sig, hvis du skruer helt ned for brightness/contrast? Evt. skifter til "øko-indstillingen" (hvis den har sådan en?) Det burde ikke være nødvendigt, men det er blot for at teste, om et lavere strømforbrug reducerer støjen, hvilket kunne være med til at bekræfte, hvor den kommer fra.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
At sænke brightness og aktivere øko-tilstanden burde give samme resultat.

Men lidt spøjst at det kommer fra øverste højre hjørne, men det kan godt være at Philips har placeret den der tæt på udluftning. Hvor sidder strømstikket?

Har du prøvet at slukke Ambilight helt?
Af Bakaris
Strømstikket går ind nede til venstre for midten - så mere eller mindre i den modsatte side.

Jeg var selv overbevist om at det var ambilight der var synderen. Men til trods for at jeg har slukket det helt, så hjælper det ikke.
Af Homie_
Hej Bakaris.

Er ejer af en 8008s selv, og jeg har ikke oplevet nogen summen fra tv'et overhovedet. Har lige double tjekket ved at ligge øret helt tæt på tv'et. Og det er dead silence.

Hvor længe har du haft tv'et og har det været der lige fra starten af?