Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gdane81
Hej

Mit panasonic st60. begyndte i dag at vise signalinfo oppe i venstre hjørne hele tiden. I dette tilfælde 1080p/24 hz x.v color, det er jo okay få den info når bluray filmen starter, men meget irriterende at få at vide hvert andet minut. Nogen der ved hvad man kan gøre ved det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sker det kun på Blu-ray? I så fald er det vel Blu-ray-afspilleren som sender den info op på billedet.

Der er i øvrigt ingen grund til at have x.v.color aktiveret i din Blu-ray. Det kan ikke udnyttes på ST60 :)
Tænkte nok det var bluray afspilleren som er skyld i det. Aner ikke hvad x.v colour er for noget, afspilleren valgt det automatisk...men hvis det ikke er noget som jeg har brug så må se om jeg kan slå det fra på en måde..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Godt du løste det.

x.v.color er et lidt større farverum end HD-film er indspillet i. Men hvis man prøver at presse en normal HD-film ind i x.v.color får man typisk forkerte og overmættede farver. I det her tilfælde tror jeg, at dit tv selv afviser det - i hvert fald hvis afspilleren og tv'et er enige om hvad der sker. Men det kan lige så godt slåes fra.