Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Erroneus
Man kan sagtens sidde et par stykker om den og se film, betragtningsvinklen er ganske glimrende for en skærm med TN panel.

Nr 2 har jeg ikke haft mulighed for at teste af.

Ang blacklight har jeg set intet overhovedet og har virkelig været opmærksom på det. Det skal også bemærkes at mange i hardforum rent klart mener den har mindre blacklight bleeding i forhold til 226bw.
Af NOS-XR
Erroneus skrev:Man kan sagtens sidde et par stykker om den og se film, betragtningsvinklen er ganske glimrende for en skærm med TN panel.

Nr 2 har jeg ikke haft mulighed for at teste af.

Ang blacklight har jeg set intet overhovedet og har virkelig været opmærksom på det. Det skal også bemærkes at mange i hardforum rent klart mener den har mindre blacklight bleeding i forhold til 226bw.
Okay, jamen det lyder jo godt... Og du har ej heller haft problemer med ghosting?

Har du opdaget nogen mindre heldige ting ved monitoren, som er dukket op efter den første begejstring har lagt sig lidt? :)
Brugeravatar
Af Silent Sniper
Fik skærmen i dag, kørte som det første monitorTest efter den var tilsluttet.
Som Erroneus skrev, har jeg ej heller oplevet backlight.

Omkring ghosting er dette meget meget lidt kontra min LG L203WT nærmest ikke tilstede, men man kan kan jo altid se det hvis man vil. Igen ikke noget man ligger mærke til.

Eneste hage er at skærmen ikke står ordentligt fast på mit skrivebord, man skal dårligt nok røre den før den flytter sig.

Betragtningsvinklen er bedre end min LG L203WT synes jeg, man kan sagtens sidde et par stykker og se film på den uden problemer.
Af NOS-XR
Silent Sniper skrev:Fik skærmen i dag, kørte som det første monitorTest efter den var tilsluttet.
Som Erroneus skrev, har jeg ej heller oplevet backlight.

Omkring ghosting er dette meget meget lidt kontra min LG L203WT nærmest ikke tilstede, men man kan kan jo altid se det hvis man vil. Igen ikke noget man ligger mærke til.

Eneste hage er at skærmen ikke står ordentligt fast på mit skrivebord, man skal dårligt nok røre den før den flytter sig.

Betragtningsvinklen er bedre end min LG L203WT synes jeg, man kan sagtens sidde et par stykker og se film på den uden problemer.
Hmmm ok, den ser ellers umiddelbart ret solid ud. Vil det sige at skærmen kan risikere at vælte hvis man hæver den til den maksimale højde?
Brugeravatar
Af Erroneus
Jeg har intet ghostning set, men jeg tror ikke at jeg er trænet nok til at kunne se det, da jeg har gamet på en 17" 8ms TN tft også og der så jeg heller ikke noget :D

Af ulemper er der ikke mange af, men skal man gå i detaljer så vil det nok være følgende:

Sort blank overflade på dens kant kan godt lide støv O_O

Softwaren som er lidt buggy, venter på en ny version

Og så ja den kan godt virke lidt ustabil i selv skærmen, dvs. den hopper hvis der kommer rystelser i borde. Men jeg føler ikke på noget tidspunkt den er ustabil i selve foden og risikere at vælte, plus den hopper heller ikke når jeg skriver på mit keyboard, sådan er det heller ikke.
Af NOS-XR
Erroneus skrev:Jeg har intet ghostning set, men jeg tror ikke at jeg er trænet nok til at kunne se det, da jeg har gamet på en 17" 8ms TN tft også og der så jeg heller ikke noget :D

Af ulemper er der ikke mange af, men skal man gå i detaljer så vil det nok være følgende:

Sort blank overflade på dens kant kan godt lide støv O_O

Softwaren som er lidt buggy, venter på en ny version

Og så ja den kan godt virke lidt ustabil i selv skærmen, dvs. den hopper hvis der kommer rystelser i borde. Men jeg føler ikke på noget tidspunkt den er ustabil i selve foden og risikere at vælte, plus den hopper heller ikke når jeg skriver på mit keyboard, sådan er det heller ikke.
Hmmm ok jeg regner med at drage nytte af højdejusteringen, men hvis skærmen er lidt ustabil ved den normale højde - så kunne man godt frygte det kunne blive et større problem når først tyngdepunktet ændres... O-O
Brugeravatar
Af Silent Sniper
NOS-XR skrev: Hmmm ok jeg regner med at drage nytte af højdejusteringen, men hvis skærmen er lidt ustabil ved den normale højde - så kunne man godt frygte det kunne blive et større problem når først tyngdepunktet ændres... O-O
Den er ikke ustabil som sådan, det er foden som skærmen står på som har let ved at rykke sig, du ved de skridsikre dutter på undersiden af foden som "glider"
Brugeravatar
Af Erroneus
Jeg har prøvet i forskellige højder og syntes ikke det er værre i dens højeste indstilling, så jeg tror nogle folk gør et større numre ud af det end det virklig er.
Brugeravatar
Af Silent Sniper
Erroneus skrev:Jeg har prøvet i forskellige højder og syntes ikke det er værre i dens højeste indstilling, så jeg tror nogle folk gør et større numre ud af det end det virklig er.
Nok mig der har formuleret mig forkert, beklager jeg ;)

Den er ikke ustabil, den står ikke så godt fast på mit skrivebord som min gamle tft.
Brugeravatar
Af yksa
backlight bleeding er det man kan se ved kanterne af skærmen hvorlyster trænger igennem?
Brugeravatar
Af Silent Sniper
yksa skrev:backlight bleeding er det man kan se ved kanterne af skærmen hvorlyster trænger igennem?
Lige præcis, er ved at skrive en bruger anmeldelse af skærmen som jeg regner med kommer online på sitet engang i aften, hvor jeg vil skrive min oplevelse med skærmen.
Brugeravatar
Af yksa
Silent Sniper skrev:
yksa skrev:backlight bleeding er det man kan se ved kanterne af skærmen hvorlyster trænger igennem?
Lige præcis, er ved at skrive en bruger anmeldelse af skærmen som jeg regner med kommer online på sitet engang i aften, hvor jeg vil skrive min oplevelse med skærmen.
det lyder nice at du gider det 8)
Af NOS-XR
Erroneus skrev:Jeg har prøvet i forskellige højder og syntes ikke det er værre i dens højeste indstilling, så jeg tror nogle folk gør et større numre ud af det end det virklig er.
Ok, cool nok - det ville godt nok også være ærgerligt hvis skærmen skulle dumpe på så dum en fejl...
Af NOS-XR
Silent Sniper skrev:
Fedt...