Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonlund52
Hej.

Skal bruge et 40" fjernsyn til soveværelset til ca.3000,-.

Fjernsynet skal bare have et udemærket billede til både sport og film. Derudover er der ingen andre krav.

Hvad kan i anbefale?
På forhånd tak!
Brugeravatar
Af A 666
Jeg returnere et 40" f5005 i løbet af ugen, det summer.. formentlig ikke en fejl, tror de gør det alle sammen. Jeg får 2500 kr for det når jeg aflevere det(købt til januar udsalgspris).

hvis du er interreseret, kan vi lave en bytter, evt til et helt nyt. Jeg skal bare have mine 2500 kr ud af den handel.
Af simonlund52
Hej. Mange tak for tilbuddet. Det var venligt af dig. Jeg konfererer lige med damen, for er ikke sikker på, at vi vil undværre de ekstra smartfunktioner endnu. Vender tilbage senere :)
Brugeravatar
Af A 666
Det kan du bare gøre, så finder vi ud af det praktiske. Men jeg skal senest have det returneret/byttet på fredag, eller ryger jeg ud over de 14 dages rerturret. Mvh
Af simonlund52
Vi valgte tilbuddet i Elgiganten, da vi gerne ville prøve viaplay og have browsing og de gængse egenskaber med.

til dem der overvejer tilbuddet i elgiganten, kan det siges, at f6275'eren er identisk med deres f5305 model blot med andet design, anden fod og wifi direct. Dvs. at panelet også er det samme som i f5505 og altså også f5005'eren, som er modellen uden smart-interface. Det er sgu noget værre roderi med de modelnumre.!
Af mhca
Hej Simon

Når du lige har haft en lille mulighed for at få afprøvet TV'et, vil jeg blive glad for, hvis du satte lidt ord på din oplevelse af billedkvaliteten samt hvor acceptabel lyden er.

Min mormors CRT TV stod af forleden, og mine forældre overvejer, om de skal hoppe på Elgigantens tilbud på netop dette TV, efter at have talt lidt med mig og kigget tilbuds-aviser.

Hun er en ældre dame på 82 år, så alle de smarte funktioner er lidt irrelevante, men lyden må gerne være acceptabel og klar.

Mvh. Martin
Af simonlund52
mhca skrev:Hej Simon

Når du lige har haft en lille mulighed for at få afprøvet TV'et, vil jeg blive glad for, hvis du satte lidt ord på din oplevelse af billedkvaliteten samt hvor acceptabel lyden er.

Min mormors CRT TV stod af forleden, og mine forældre overvejer, om de skal hoppe på Elgigantens tilbud på netop dette TV, efter at have talt lidt med mig og kigget tilbuds-aviser.

Hun er en ældre dame på 82 år, så alle de smarte funktioner er lidt irrelevante, men lyden må gerne være acceptabel og klar.

Mvh. Martin
Hej.

Som skrevet er panelet det samme som på f5005. Dvs. et godt billede for pengene. Acceptabelt sortniveau, pæne naturlige farver (når indstillet til film og finjusteret en smule). Fint flydende billede på trods af de 50 hz.

Lyden er meget bedre end jeg havde forventet. Det kommer som en stor overraskelse for mig at lyden hverken er skinger eller helt indlukket. I forhold til tv'ets størrelse kommer der faktisk en vis mængde mellemtone med. Det er langt bedre end på mit 50" plasma fjernsyn.

Jeg kan kun anbefale dig at tage ud og se og lytte til fjernsynet. Få evt. lov til at stille fjernsynet på film.

Efter min mening kan man ikke få et bedre fjernsyn til de penge, efter hvad jeg har set efterhånden. Dog skal du være opmærksom på, at dette er et smart tv, og derfor kan være en smule forvirrende for en 82 årig. Du kan overveje et f5005, men det kan du ikke engang få til prisen.