29 okt 2013, 21:02

Har haft mit VT60 i 2 uger og bruger THX Cinema og til tider bright room. Har læst testen og forstår det sådan at det burde være super godt.   
Er dog ikke helt tilfreds, jeg synes til tider at der er meget knald på ansigtsfarverne. Kontrast er på 60 i den forudstillede er det ikke meget ?
I Bright Room er kontrast 100 er det den eneste forskel til THX Cinema ?
Hvis jeg eksempelvis synes at 100 er for meget i Bright Room og skruer den ned til 80 ødelægger jeg så balancen i billedet eller kan man bare gøre det ud fra hvordan man nu synes bedst om billedet i den aktuelle situation ? I min stue synes jeg man skal justere ret ofte selvom jeg ikke vil betegne stuen som specielt lys.
Som det fremgår har jeg ikke forstand på kalibrering, håber nogen kan svare mig

Er dog ikke helt tilfreds, jeg synes til tider at der er meget knald på ansigtsfarverne. Kontrast er på 60 i den forudstillede er det ikke meget ?
I Bright Room er kontrast 100 er det den eneste forskel til THX Cinema ?
Hvis jeg eksempelvis synes at 100 er for meget i Bright Room og skruer den ned til 80 ødelægger jeg så balancen i billedet eller kan man bare gøre det ud fra hvordan man nu synes bedst om billedet i den aktuelle situation ? I min stue synes jeg man skal justere ret ofte selvom jeg ikke vil betegne stuen som specielt lys.
Som det fremgår har jeg ikke forstand på kalibrering, håber nogen kan svare mig