Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsd
Hejsa,

Jeg har købt ovenstående skærm og er egentlig ret godt tilfreds. Har brugt indstilligerne fra testen på sitet og har fået et godt farverigt billede.

Men jeg synes, at betragtningsvinklerne er meget snævre. Vi sidder cirka 5 meter fra tv'et, og man skal ikke meget siden før man kan se en lille forskel i farveintensiteten fra den ene side af skærmen til den anden. Det er selvfølgelig mest tydeligt på mørkere dele af billedet. Generelt synes jeg at lysfordelingen er rigtig pæn på fjernsynet; der er ikke "lommelygter" i hjørnerne eller hvide pletter rundt omkring på panelet.

Jeg ved godt, at betragtningsvinklerne er ret snævre på dette fjernsyn, men hvor meget skal man hænge sig i det?

Det kan også bare være, at jeg har er for analfikseret mht til dette, og jeg er nok den eneste, som lægger mærke til det. Resten af fjernsynet er fantastisk, designet er superbt.

Jeg vil prøve at tage nogle billeder af det, men er det noget generelt på disse skærme? Jeg kunne også godt tænke mig at høre Flatpanels.dk's mening om dette.

Tak forhånd tak.

Mads
Brugeravatar
Af edinger
madsd skrev:Jeg ved godt, at betragtningsvinklerne er ret snævre på dette fjernsyn, men hvor meget skal man hænge sig i det?
#SådanErDetJo
Brugeravatar
Af edinger
Men det er jo sådan, det er. Og du skriver endda selv, at du er gået ind til det med åben pande.

Så hvis det havde været en deal breaker, havde du vel valgt anderledes?
Af madsd
Det, jeg efterlyser her, er andres erfaringer og meninger.

Umiddelbart er det ikke en dealbreaker, for tv'et har rigtig mange gode kvaliteter og det er også en meget lille forskel. Jeg havde bare ikke forventet at kunne se det allerede 0.5-1 meter off-axis på 5 m afstand.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis det ikke er en deal breaker for dig, og du er indforstået med, at det er sådan skærmen fungerer -- og det ikke står til at ændre -- ja, så forstår jeg virkelig ikke, hvad det er, du vil bruge andres meninger til.

Men fred være med det.
Af Mikmak69
madsd. Jeg har købt 55eren i samme serie og oplever det samme som jeg, men jeg tror bare det er noget som man skal vænne sig til. Nu ved jeg ikke hvad du har haft før, men det har altid været et af LCD/LED skærmenes mindre gode sider, til forskel fra plasma...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs paneler (VA panelerne) er notoriske for deres elendige betragtningsvinkler og det er galt på alle de TV, der bruger paneler fra Samsung - dvs. også Sony og B&O. Vi nævner det i samtlige tests. Hvis man vil have bredere betragtningsvinkler, så skal kan se på TV der bruger eks. LG's paneler (IPS). Så må man til gengæld leve med et dårligere sortniveau...
Har samme "problem" på min 8 serie, men sådan er livet :)
Jeg sender bare kæresten ud på sidelinien af sofaen, også snupper jeg sweet spottet :)
Af Mikmak69
Daniel
:D :D :D

Nå du har også "set lyset". Her i huset fører "vi" samme politik. Kæresten er alligevel brillebære, så hun opdager alligevel ikke at hun får et dårligere billed end jeg :p

Men man kan jo bøde lidt på "problemet" ved at vælge et tv som er måske lige modellen større på tommerne end man oprindeligt havde tænkt sig, da man på den måde får en mindre betragtningsvinkel O_O