26 jan 2014, 14:26
Ja, det kommer selvfølgelig an på hvad du bruger din skærm til. 64" er fint til film, koncerter i blu-ray og den slags. 90% af tiden bruger jeg min skærm til almindeligt tv og jeg synes det er irreterende at se tv-avisen og almindelige programmer på stor skærm 7 dage i ugen. Hvis jeg sad 5 meter fra skærmen, var det en anden sag. Overvejede også på et tidspunkt mht. det økonomiske at købe et 42" til daglig brug også en projekter til film og koncerter.
Supergris skrev:TVbedreendsko skrev:Diverse guides siger 3 meter = 42". Jeg sidder selv 3 meter fra skærmen og har været tilfreds med den størrelse. Nu skal jeg så ud og købe nyt, efter 5 år. Og nu vil jeg have 55" for lige at gi den et godt nyk opad. Jeg er positiv overfor store skærme, men 64" som en af mine venner har, er for stort hvis du sidder 3 meter væk, efter min mening. Så 42" hvis du er normal, 55" hvis du er vild og 64" hvis du vil fortryde det
Du er så en af de få, der har den mening, efter selv at have prøvet det.
Skærme over 55 ", er bare generelt noget dyrere, så her kan økonomien sagtens spille en stor rolle, men 64 " er ingenlunde for STORT, hvis du elsker at se film og spille konsol-spil mm..
Jeg har selv 112 " med en afstand på 3,80 m., og man kan faktisk sidde betydeligt tættere på, og stadig synes, at det er fint...
Ja, det kommer selvfølgelig an på hvad du bruger din skærm til. 64" er fint til film, koncerter i blu-ray og den slags. 90% af tiden bruger jeg min skærm til almindeligt tv og jeg synes det er irreterende at se tv-avisen og almindelige programmer på stor skærm 7 dage i ugen. Hvis jeg sad 5 meter fra skærmen, var det en anden sag. Overvejede også på et tidspunkt mht. det økonomiske at købe et 42" til daglig brug også en projekter til film og koncerter.