Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lekrim
Jeg købte fredag et LG 55LA965W uhd tv
Billedet derpå er forsinket hvilket jeg mest mærker når jeg spiller XBOX ONE eller PS4 derpå.
Det gør at trykkene på controlleren bliver forsinkede og det er umuligt at bruge tv'et til at spille på.
Jeg har prøvet flere forskellige HDMI stik alle med samme resultat.
Er der nogen der har en løsning på problemet eller skal jeg bare sende det retur mandag :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det skyldes typisk alle de herlige "billedforbedrings" systemer som indbygges i moderne fladskærms-tv.

Vi taler typisk om dette i vores anmeldelser. Det kaldes i tv-branchen ofte "input lag", da der ikke rigtig er et godt dansk ord for det. Du kan evt. bruger vores test af LA860 som rettesnor for at få en forklaring på, hvorfor det sker:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1370350626

Generelt kan man dog sige, at diverse billedkredsløb skal deaktiveres, særligt LGs TruMotion, som er den værste synder. Der er som sådan ikke noget galt med dit tv og bytter du det til et nyt eksemplar af samme skærm, vil du opleve præcis det samme.
Af lekrim
Mange tak for det hurtige svar
Det hjalp betydeligt at slå alt fra ogbilledet er stadig fino.
Man skal nok bare lige blive vant til at man ikke ser på en panasonic plasma vt30
Så nu beholder vi det.
Af lekrim
Der var jeg lidt for hurtigt ude når jeg kører på hdmi 1 er der ingen forsinkelse men på 2og3 er der så meget delay at man ikke kan holde ud at se tv derpå så må hvis snakke med Lg kundeservice på mandag øv
Af lekrim
Desværre har intet hjulpet på HDMI 2 og 3 så nu bliver tv,et afhentet til returnering på fredag heldigvis uden brok fra Elgigantens side .
Nu er det store spørgsmål så hvilket tv vi skal vælge hælder mest til
Panasonic plasma tx-p55vt60y.
Er der andre forslag til at 55" til under 20k?