Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hjorth
Hej
Har lige anskaffet et Samsung ue55f8005, og har lige et par spørgsmål som nogen måske kan svare på.
Jeg har installeret smartView på min Iphone 5 men kan ikke få det til at virke, den skriver "no device found".
På et andet tv i huset Samsung ue32d5005 virker det fint, her finder den øjeblikkeligt tv'et, og begge tv og telefon er på samme wifi router.
Jeg kan ikke se noget inde i tv'ets menu hvor man skal aktivere smartphonekontrol på denne model, overser jeg noget ?

En anden pudsig ting, i "on tv" viser den ofte en hængelås på nogle af programmerne, selv om kanallås er deaktiveret, og det er kanaler som jeg skulle kunne se ?

Nogen der er stødt på samme udfordringer, og har fundet en løsning ?

Vh Carsten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det eneste jeg lige umiddelbart kan foreslå er en evt. softwareopdatering af tv'et. Det er ikke altid, at softwareopdateringerne kan findes over-the-air, så prøv evt. at se om der ligger en nyere software på Samsungs supporthjemmeside.

Jeg har ikke selv oplevet problemerne før, så jeg har ikke lige noget andet konkret bud.
Af Mikmak69
Nu ved jeg ikke hvilken software vers du har, men jeg anskaffede mig samme model for nogle dage siden, har kunne konstaterer at der til mit apparat var kommet et software opdatering. Håber det kan hjælpe dig :-)
Af hjorth
Hej
Ja det er nyeste version software der er på.
Men det er blevet endnu mere underligt, for nu virker det på min ipad air, men ikke på min iphone 5, eller fruens iphone 5 ?
Men pyt nu også med det, da jeg ikke syntes det er synderligt anvendeligt :-)

Det der dog er mere irriterende, er at "se tv" ikke virker korrekt, de 6 "ruder" til højre viser en hængelås, til trods for at kanallås er deaktiveret, jeg kan godt tilgå dem ved at taste 4x 0.
I tv guiden er der ingen problemer.

men ellers alt i alt et super tv, mediaplayer delen er virkelig god, og æder alle formater jeg har brugt ind til videre, nem navigering, starter hvor man var kommet til osv. selv store filer på 10gb+ spiller totalt problemfrit.